روبات پیشرفته جهت تسریع در بهبودی بیماران ارائه شد

۱۷فروردین۱۳،

سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران توسط پژوهشگران کشورمان طراحی و ساخته شد.

احمد مختاری، مبتکر سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  این سیستم یک روبات کاملاً پیشرفته در جهت بهبود و تسریع در زمان بهبودی و انجام امور کمک درمانی بیماران است که ویژگی هایی مانند کاهش و تعدیل هزینه های تحمیلی به بیماران و بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی را به همراه دارد.

وی گفت: این روبات که به عنوان یک سیستم تامین و مراقبت حداکثری با پوشش دادن ۹۰ درصد نیازهای روزمره همه گروه های بیماران مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است.

مختاری تصریح کرد: روبات مذکور در تمام امکانات مورد نیاز هر نوع بیمار را اعم از مکان بستری، سیستم های کمک درمانی، و درمانی، امکانات و وسایل تنظیف شخص اعم از توالت، حمام خصوص، شستشوهای موضعی، امکانات ارتباط جمعی، سیستم های تسریع در زمان بهبودی و برگشت به حالت نرمال، سیستم های نمونه گیری جهت آزمایشگاه، سیستم های اعلام و ثبت علایم حیاتی و غیره را دارا است.

این مبتکر تصریح کرد: ساختار این روبات تلفیقی از سیستم های مکانیکی، برق، الکترونیکی، کامپیوتر، برنامه نویسی و سیستم های پنوماتیکی و غیره است.

وی خاطر نشان کرد: این روبات دارای یک بانک اطلاعاتی بسیار پیشرفته ای بوده که کلیه پارامترهای حیاتی و همچنین انواع پارامترهای روزانه اعم از وزن بیمار، وزن خروجی بیمار، دماهای مختلف، رطوبت و غیره را به صورت بسیار دقیق ثبت و در حافظه ای با ظرفیت و امنیت بالا ذخیره می نماید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا:

    واقعا جالبه من به آقای مختاری تبریک میگم و دوست دارم بیشتر پیشرفت کنه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.