روحانیت در اوج عزت در معرض هجوم شبهات است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

خبرگزاری پانا:تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: امروز روحانیت گرچه در اوج عزت قرار دارد، اما در معرض هجوم شبهات از سوی دشمنان است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، دیروزدر نشستی با اعضای ستاد یادواره شهدای روحانی استان قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه های سپاه و بسیج که متولی امور فرهنگی هستند، با غیرت دینی و انقلابی همواره منشا برکات بسیاری بوده اند که از آن جمله تلاش آن ها در عرصه برگزاری هر چه بهتر یادواره شهدای روحانی می باشد.

وی افزود: البته در بخش برگزاری نمایشگاه ها باید به عنصر جذابیت برای مخاطبان توجه کرد؛ به این معنی که صرف نمایش مکتوبات برای مردم شاید چندان جذاب نباشد اما گاهی با یک عکس زیبا از شهدای روحانی و بزرگان می توان هم مردم را جذب کرد و هم این که مفاهیم عالی را به آن ها منتقل کرد.

امام جمعه قم اضافه کرد: در این میان اگر صوت و تصویری هم از علمای بزرگ و شهدای روحانی وجود داشته باشد، بسیار می تواند اثرگذار باشد.

وی در ادامه بر لزوم زمان شناسی و مخاطب شناسی در برگزاری نمایشگاه ها تاکید کرد و گفت: طبعا در نمایشگاه ها افراد مختلف با تفکرات و سلایق گوناگون حاضر می شوند که باید قبل از هر چیز مشخص باشد چه نوع مخاطبی هدف است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای از مردم راجع به روحانیت ، تحت تاثیر شایعات هستند که باید برای این گونه افراد برنامه ریزی خاصی داشت تا بتوان به شبهات و هجمه ها با زبان منطقی پاسخ گفت.

وی اضافه کرد: به ویژه این مهم باید در رابطه با شخصیت های بزرگواری چون شهید بهشتی و شهید شیخ فضل الله نوری که در مورد آن ها شبهاتی همواره مطرح بوده، مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز در زمانی به سر می بریم که روحانیت از یک حیث در اوج عزت قرار دارد و از یک حیث دیگر، در معرض شبهات القایی از سوی دشمنان است که می خواهند جایگاه روحانیت را در بین مردم خدشه دار کنند.

وی با بیان این که پاسخ به این گونه شبهات و هجمه ها، باید ظریف ، دقیق و کارشناسانه صورت گیرد، ابراز داشت: در خصوص زی طلبگی و ساده زیستی، ما باید این ها را به مردم نشان دهیم و البته به این مساله توجه داشته باشیم که این مهم با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی و نیز جایگاه روحانیون متفاوت بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: باید جلوه های علمی، مبارزاتی ، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روحانیت و بزرگان حوزه علمیه به خوبی به تصویر کشیده شود تا مردم در جریان امور قرار بگیرند.

وی ضمن تقدیر از ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم و تلاش این ستاد در برنامه ریزی برای برپایی هر چه بهتر نمایشگاه هایی در این خصوص ، اظهار داشت: آنچه مهم است این که کار با شور و شعور و پختگی هر چه بیشتر انجام شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.