روحانیون اهل سنت بر ضرورت افزایش بصیرت برای مقابله با تفرقه افکنی دشمنان تاکید کردند

آنان روز سه شنبه در حاشیه ‘همایش وحدت امت اسلامی’ در مشهد طی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کردند که اقدامهای تفرقه افکنانه معاندان نه تنها خللی در صفوف اتحاد و همدلی شیعه و سنی ایجاد نکرده بلکه موجب افزایش بصیرت آنها نیز شده است.

امام جمعه اهل سنت محترم آباد شهرستان نیکشهر در این خصوص گفت: دشمنان به طرق مختلف و توسط افرادی کوردل و نادان در صدد ایجاد تفرقه و رخنه به صفوف بهم فشرده مردم شیعه و سنی کشور و استان سیستان و بلوچستان هستند لذا باید در برابر ترفندهای آنان هوشیار بود.

مولوی ‘الیاس قاضی’ افزود: برخی با طرح مسائل تفرقه آمیز چنین عنوان می کنند که اهل سنت، اهل بیت(ع) را قبول ندارند در صورتی که اینگونه مسائل به هیچ عنوان صحت ندارد.

این روحانی سنی گفت: این در حالی است که اهل سنت بر این باورند که برای محک زدن میزان ایمان باید ایمان خود را با میزان محبت به اهل بیت(ع) محک زد.

وی در ادامه افزود: در انفجارهای تروریستی سالهای گذشته در استان سیستان و بلوچستان خون برادران شیعه و سنی با هم در آمیخت و موجب آبیاری درخت اتحاد و همدلی مردم منطقه شد.

مولوی قاضی گفت: معاندان ثابت کردند که برای نیل به سیاستهای خصمانه اشان شیعه و سنی، مرد و زن و کودک پیر و جوان برایشان فرقی نمی کند و مهمترین هدف آنها ایجاد و گسترش تفرقه بیش شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: بر خلاف قبل از انقلاب که استان سیستان و بلوچستان و از جمله مناطق روستایی و شهرهای کوچک از محرومیت بسیار رنج می بردند ولی هم اکنون شاهد توسعه کمی و کیفی این مناطق هستیم.

او ادامه داد: قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلالب اسلامی در جنوب شرق کشور با ابتکار سردار شهید شوشتری و افزایش مشارکت اهل سنت در تامین امنیت پایدار و رفع تنگناهای اجتماعی و اقتصادی منشاء خدمات بسیاری بود.

یکی از سران طوایف اهل سنت شهرستان سراوان هم گفت: مهمترین برکات نظام جمهوری اسلامی برای مردم، تحکیم وحدت بین شیعه و سنی می باشد و به رغم اقدامهای تفرقه افکنانه معاندان، این اتحاد و همدلی بیش از پیش استحکام یافته است.

‘بارانی درازهی’ ادامه داد: ما به هیچکس اجازه ایجاد تفرقه و رخنه در صفوف وحدت شیعه و سنی را در این منطقه نمی دهیم.

وی گفت: فعالیتهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای افزایش مشارکت اهل سنت در رفع مشکلات گوناگون منطقه از جمله امنیتی نقش مهمی در افزایش امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

بزرگ طایفه اهل سنت ایرندگان شهرستان خاش هم گفت: بر خلاف قبل از انقلاب امروزه به برکت نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد اقدامهای بسیار خوبی در توسعه کمی و کیفی این منطقه هستیم.

‘یعقوب ایرندگانی’ افزود: معاندان و عوامل خودفروخته آنان تصور می کردند با به شهادت رساندن سردار شهید شوشتری می توانند جلوی توسعه و پیشرفت منطقه و مشارکت اهل سنت در تامین امنیت پایدار منطقه را بگیرند ولی نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه بصیرت مردم در برابر ترفندهای آنها افزایش یافت.

وی گفت: دشمنان و عوامل آنها با انجام اقدامهای تروریستی توسط وهابیت و سلفیگری به دنبال ایجاد و افزایش تفرقه هستند ولی این توطئه آنها مانند سایر ترفندهای گذشته راه به جایی نمی برد و موجب رسوا شدن هر چه بیشترشان می شود.

بزرگ طایفه اهل سنت ایرندگان شهرستان خاش افزود: ما به هیچ عنوان وهابیت و سلفیگری را قبول نداریم بلکه بر این باوریم که این فرقه ها دست پرورده استکبار جهانی و معاندان برای ایجاد تفرقه بین مسلمین است.

وی گفت: وهابیت و سلفیگری با اقدامهای خود می خواهند به نام خداپرستی تیشه به ریشه اصول دین و مبانی اعتقادی مسلمانان بزنند.

او افزود: مردم بلوچ و اهل سنت همانطور که در طول تاریخ و دوران دفاع مقدس در کنار سایر مردم شیعه در صحنه دفاع از سرحدات کشور ایستادند هم اکنون هم در مقابل اقدامهای تفرقه افکنانه معاندان مقاوم و پا برجا ایستاده اند.

ایرندگانی اظهار داشت: ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب تا سرحد شهادت در عرصه دفاع از آرمانهای نظام بوده و با هرگونه اقدام تفرقه آمیز و ضدامنیتی معاندان مقابله می کنیم.

‘همایش هم اندیشی وحدت امت اسلامی’ با هدف تبیین نقش و مشارکت اهل سنت در رفع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و در نهایت تامین امنیت پایدار سیستان و بلوچستان با حضور حدود ۱۰۰ نفر از سران طوایف و مولویهای اهل سنت آن استان طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ خرداد ماه جاری در مشهد برگزار شد.ک/۴

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.