روحانی از حضور پرشور ملت در مراسم سرور و سالار شهیدان تجلیل کرد

ایران > دولت– ممتازنیوز:
روحانی با صدور پیامی از حضور پرشور ملت ایران در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی خطاب به ملت ایران با تجلیل از حضور پرشور ملت ولایت‌مدار کشور که در ایام عزای سرور و سالار شهیدان تابلویی زیبا از افتخارآفرینی و آزادگی آفریده‌اند، تأکید کرد: امروز شما مردم شریف که فرهنگ، هویت و معنای زندگی‌تان در عاشورا و کربلا شکل گرفته است درس‌آموز دیگران شده‌اید، بسیاری ملت‌ها و اقوام با تأسی به مرام و آیین سوگواری شما در راه شناخت کربلا و عاشورا به جنبش درآمده‌اند.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

ملت بزرگوار ایران، عاشقان مکتب حسینی

محرم و عاشورا روز پیوند زمین و آسمان و کربلا نقطه زمینی این اتصال و حسین بن علی علیه‌السلام و یاران باوفایش محور تحول عظیم در تاریخ بشریت‌اند که با فداکاری و شهادت، افق‌های نوینی را فراسوی نگاه مادی بر جهانیان عرضه نمودند.

امروز شما مردم شریف که فرهنگ، هویت و معنای زندگی‌تان در عاشورا و کربلا شکل گرفته است درس‌آموز دیگران شده‌اید، بسیاری ملت‌ها و اقوام با تأسی به مرام و آیین سوگواری شما در راه شناخت کربلا و عاشورا به جنبش درآمده‌اند.

به برکت همین ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام،‌در جای جای کشور عزیزمان شاهد همبستگی و دلبستگی مشترک و جدایی‌ناپذیر بین تمام آحاد مردم با انواع گرایش‌ها و طیف‌های مختلف بودیم.

در خیابان‌های کشورمان همه اقشار با سلایق مختلف از جمله برادران اهل سنت و حتی اقلیت‌های دینی، دوشادوش برادران و خواهران شیعه خویش مشغول عزاداری و سوگواری بودند که جا دارد به خاطر این همه شعور و خردمندی‌شان از تک‌تک این عزیزان قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

اینجانب به سهم خویش، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت جانگداز حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت به حضور شما ملت شریف و ولایت‌مدار عزیزمان که از نخستین روزهای محرم سرتاسر کشورمان را به تابلوی زیبای افتخارآفرینی و آزادگی اختصاص دادید، بر خود لازم می‌دانم تا از تمامی مساعی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از خداوند بزرگ مرتبه توفیق روزافزون شما در انجام وظیفه و خدمت برای گسترش آرمان‌های والای ملت شریف و میهن عزیزمان را مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.