روحانی با اکثریت آرای ملت راهی پاستور شد

۲۵خردادماه،

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، مصطفی محمدنجار وزیر کشور هم‌اکنون با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: هر چقدر از بزرگواری این ملت بگویم کم گفته‌ام لذا دشمنان همواره در مقابل این همه بصیرت عاجز بوده‌اند.  
 
وی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت مردم با حضور یکپارچه و گسترده در پای صندوق‌های رای خالق شکوه و با لبیک گفتن به خواسته رهبر معظم انقلاب حماسه سیاسی را عینیت بخشیدند.  
 
وزیر کشور تصریح کرد: مردم با آغاز را‌ی‌گیری با حضوری متراکم و با ریختن رای‌های خود به صندوق به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کردند.  
 
نجار تاکید کرد: با پایان گرفتن کار انتخابات ریاست جمهوری همکاران ما بلافاصله شمارش آرا به سرانجام رساندند.  
 
وی با اشاره به جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات گفت: دقایقی پیش جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات به پایان رسید و پس از وصول گزارش هیات اجرایی به ملت عزیز و شریف ایران دربارهٔ آخرین شمارش آرا اعلام می‌کنم که از ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجدین شرایط رای، ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ نفر حضور پیدا کردند و حضور آنها مشارکت ۷۲٫۷ درصدی ملت ایران را در پی داشت.  
 
وزیر کشور دربارهٔ آخرین نتایج آمار انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کل آرای ماخوذه ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ رای و کل آرای صحیح ۳۵ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۴۷ رای بوده است که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارد.  
 
۱-حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رای
۲-محمدباقر قالیباف ۶ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۹۲ رای  
۳-سعید جلیلی ۴ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۴۶ رای
۴-محسن رضایی ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۱۲ رای
۵-علی‌اکبر ولایتی ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۵۳ رای
۶-محمد غرضی با ۴۴۶ هزار و ۱۵ رای را کسب کردند.  
 
نجار با توجه به آرای اعلام شده تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با کسب بیش از ۱۸ میلیون رای به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم انتخاب می‌شود.  
 
وی دربارهٔ اعلام شکایت از سوی کاندیداها گفت: اگر کاندیداها از روند برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند در مدت دو روز اعلام کنند و هیات اجرایی با برگزاری جلسه مشترک با شورای نگهبان نتیجه را بررسی و اعلام خواهد کرد.  
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۷۹ قانون انتخابات شورای نگهبان در طول یک هفته و یا ۱۰ روز نظر قطعی خود را دربارهٔ روند برگزاری انتخابات به وزارت کشور اعلام می‌دارد که پس از آن نیز وزارت کشور نتیجه نهایی را به سمع و نظر مردم می‌رساند.  
انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.