روحانی: همکاری نزدیکی میان دولت و مجمع خواهد بود

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه “همکاری‌های بسیاری میان دولت تدبیر و امید و مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می‌گیرد”، اظهار کرد: اراده و خواست دولت یازدهم همکاری نزدیک با همه نهادهای قانونی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع را یادگاری ماندگار از امام راحل برای بن‌بست‌شکنی قانونی در کشور برشمرد و گفت: این مجمع جایگاهی رفیع و شایسته در نظام اسلامی دارد، بویژه پس از بازنگری قانون اساسی کلید حل معضلات و مشکلات نظام در قبل بوده و در آینده نیز خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه “مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی قوی مشورتی رهبری معظم انقلاب و منشاء خدمات موثری برای نظام است”، خاطرنشان کرد: امیدوارم دولت در این دوره بتواند از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های انقلاب است و روسای قوا و سایر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر دستیابی به اهداف مدنظر خود استفاده کند.

رئیس‌جمهور افزود: اعضای دولت تدبیر و امید برای شرکت در کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارائه نظرات و تشریک مساعی جدیت خواهند داشت، چراکه تصمیمات اتخاذ شده در این کمیسیون‌ها و نهایی شدن آنها در جلسات رسمی مجمع، مسیر کلی نظام را مشخص و به هماهنگی امور اجرایی کشور کمک می‌کند.

روحانی در پایان با اشاره به بعد نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام گفت: هماهنگی موثر میان دولت یازدهم و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند سبب تسریع در انجام امور شود و مطمئناً نظارت مجمع یاری‌رسان دولت برای حل مشکلات کشور خواهد بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.