روزانه ۱۸۰ تن شیر در کشت و صنعت مغان تولید می‌شود


روزانه ۱۸۰ تن شیر در کشت و صنعت مغان تولید می‌شود

۱۵:۴۹ (شنبه ۳ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:‌ کارخانه لبنیات کشت و صنعت با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن شیر در روز فعالیت می‌کند.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در تشریح فعالیت‌های بخش دامپروری این شرکت اظهار داشت: کل گله مجتمع دامپروری کشت و صنعت ۱۳ هزار راس می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: به تفکیک در این مجتمع دامپروری گاو مولد از نژاد هلشتاین به تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ راس، تلیسه ۲ هزار و ۶۰۰ راس، گوساله ماده ۲ هزار و ۵۰۰ راس و گوساله نر پرواری نیز ۲ هزار و ۹۰۰ راس نگهداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان در بخش دیگری از سخنان خود متوسط تولیدات سالانه بخش دامپروری کشت و صنعت مغان را یادآور شد و گفت:‌ سالانه ۴۱ هزار تن شیر خام، یک هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار و ۲۰۰ راس تلیسه آبستن در این واحد تولید می‌شود.

مغانی فعالیت صنایع وابسته این شرکت را منفک از سایر فعالیت‌ها ندانست و اعلام کرد: کارخانه لبنیات با ظرفیت ۱۸۰ تن شیر در روز،‌ خوراک دام با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن در سال و کارخانه کود گرانوله با همکاری بخش خصوصی در حال فعالیت است.

این مسئول اقدامات شاخص امور دامپروری کشت و صنعت مغان را نیز خاطرنشان کرد و افزود: کاهش هشت درصدی تلفات گوساله شیر‌خوار،‌ افزایش چهار درصدی گوساله زنده متولد شده و کاهش ۱۳ درصدی سقط گاو جزو این فعالیت‌هاست.

مغانی ظرفیت سرمایه‌گذاری در امور دامپروری کشت و صنعت را نیز خاطرنشان کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری در تکمیل و راه‌اندازی ظرفیت‌های خالی در محل واحدهای پرواری به صورت دامپروری صنعتی تحت مدیریت واحد شرکت، استفاده از ظرفیت کارخانه خوراک دام و امکان تامین نهاد‌ه‌های دامی استان به صورت حق‌العمل کاری به درخواست اتحادیه دامداران یا متقاضیان بخش خصوصی، ‌تولید فر‌آورده‌های کود دامی اعم از ورمی کمپوست، کود گرانوله و … از جمله این ظرفیت‌هاست.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.