روزانه ۸۵ هزار نفر iبه میکروب سل آلوده می شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

برآوردها نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان iبه میکروب سل آلوده اند و روزانه حدود ۸۵ هزار نفر دیگر نیز iبه تعداد اشخاص آلوده افزوده می گردد.

علیرضا توسلی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید iبهشتی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی تصور می شد که اغلب بیماری های عفونی iبه طور کامل کنترل شده و زمینه برای حذف و ریشه کن نمودن بسیاری از آنها فراهم شده است.

وی افزود: برخلاف تصورات، میزان بروز بعضی از بیماری های عفونی نه تنها کاهش نیافت، بلکه تعدادی از این بیماری ها شیوع بیشتری یافتند و حتی با ماهیت و ابعاد تازهتری آغاز iبه گسترش یافتن نمودند.

توسلی با بیان اینکه بیماری سل از جمله بیماری های عفونی بسیار مهم و شایع در جهان است، اظهار داشت: در حال حاضر سل iبه عنوان یکی از بیماری های عفونی مهم با ماهیتی تازه گسترش یافته و الگوهای نامناسب زندگی و بیماری های مزمن نیز iبه این گسترش دامن زده اند.

وی با اشاره iبه آمار بالای موارد آلودگی iبه میکروب سل در جهان، تاکید نمود: برآوردها نشان می دهند که در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان iبه میکروب سل آلوده اند و روزانه حدود ۸۵ هزار نفر دیگر نیز iبه تعداد اشخاص آلوده افزوده می گردد.

توسلی یاد آور شد: بر طبق بررسی های انجام شده موارد آلودگی iبه میکروب سل مقاوم iبه دارو در نقاط مختلف جهان iبه شدت افزایش یافته و نگرانی های بسیاری را iبه وجود آورده است.

وی خاطر نشان نمود: بر طبق بعضی از برآوردها، هم اکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر از اشخاص آلوده iبه باسیل سل، iبه نوع مقاوم iبه چند داروی این میکروب آلوده اند و پیش بینی می گردد که تعداد اشخاص آلوده iبه باسیل سل مقاوم iبه دارو افزایش یابد.

*۳۰ میلیون نفر در جهان iبه بیماری سل مبتلا می باشند
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید iبهشتی در ادامه iبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون نفر در جهان iبه بیماری سل مبتلا می باشند که این آمار در مقایسه با بسیاری دیگر از بیماری های عفونی دیگر بسیار بیشتر است.

توسلی افزود: سالانه نزدیک iبه ۹ میلیون نفر درجهان iبه بیماری سل مبتلا می شوند و حدود ۱/۵ میلیون نفر در سال نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

وی یاد آور شد: کنترل و پیشگیری از سل موضوع بسیار مهمی است و در صورتیکه این مهم تحقق نیابد، در آینده ده ها میلیون نفر دیگر نیز iبه بیماری سل مبتلا شده و چندین میلیون انسان دیگر نیز iبه سبب وخامت بیماری خود می میرند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.