روزشمار پارالمپیکی که خوش گذشت

روزشمار پارالمپیکی که خوش گذشت

بعد از کسب مقام ۱۷می در المپیک و راهیابی مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان به لیگ جهانی، ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان هم در پارالمپیک با شعار «توکل، تلاش و میثاق با شهدا» خوش درخشیدند و توانستند چندین بار رکوردهای پارالمپیک را بشکند و بهبود بخشند. تیم ملی کشورمان در پایان این مسابقات در رده یازدهم قرار گرفت که بهترین جایگاهی است که تا حالا کسب کرده ایم. در ادامه نتایج ورزشکاران کشورمان در مسابقات رشته های مختلف، از روز شروع تا روز پایانی این ماراتن مهیج را خواهید خواند.

● ۱۰ روز تا پایان پارالمپیک…

شکسته شدن رکورد پارالمپیکی رشته تیراندازی با کمان در دور مقدماتی توسط «زهرا نعمتی» نماینده کشورمان، شیرین ترین اتفاق روز اول پارالمپیک لندن بود. هم چنین در این روز تیم گلبال کشورمان در برابر تیم قدرتمند چین با نتیجه ۹ بر ۵ به پیروزی رسید تا کارش برای صعود از گروه مقدماتی، خیلی راحت تر شود. تیم ملی والیبال نشسته کشورمان هم به آسانی و با نتیجه ۳ بر صفر از سد تیم رواندا گذشت. هم چنین نمایندگان جودو، شنا و تنیس روی میز کشورمان در دور مقدماتی حذف شدند.

● ۹ روز تا پایان پارالمپیک…

اولین مدال ایران در پارالمپیک لندن رنگ برنز به خود گرفت. این مدال برنز را بانوی تیرانداز ایرانی «ساره جوانمردی» کسب کرد. تیم ملی کشورمان در این روز با شرکت در ۱۸ مسابقه یکی از شلوغ ترین روزهای خود را گذراند. در این روز ۵ نماینده کشورمان در رشته های جودو و تیراندازی با کمان، به مراحل بالاتر صعود کردند. تیم گلبال کشورمان با نتیجه ۹ بر ۲ بر کانادا غلبه کرد و تیم فوتبال ۵ نفره کشورمان در مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب آرژانتین شد.

● ۸ روز تا پایان پارالمپیک…

۳ طلا با ۲ بار شکسته شدن رکورد پارالمپیک، این روز را به طلایی ترین روز پارالمپیک ایران تبدیل کرد. در ساعات ابتدایی شروع روز سوم، «جلیل باقری» اولین مدال طلای ایران در این دوره از پارالمپیک در رشته پرتاب وزنه به دست آورد. در ساعات پایانی هم «نادر مرادی» در پاورلیفتینگ و «محسن کائیدی» در پرتاب نیزه، توانستند مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

● ۷ روز تا پایان پارالمپیک…

کسب ۲ مدال نقره توسط «مهرام کرم زاده» در پرتاب دیسک و «روح اله رستمی» در پاورلیفتینگ در روزی که ما فقط در ۴ مسابقه شرکت کننده داشتیم، نتیجه ای قابل قبول بود. در این روز در گلبال کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر ۳ بردیم و در فوتبال ۵ نفره به تیم قدرتمند اسپانیا نتیجه را با حساب ۲ بر صفر واگذار کردیم.

● ۶ روز تا پایان پارالمپیک…

۴مین مدال طلا تیمی و دومین مدال طلا در رشته پاورلیفتینگ را «علی حسینی» به گردن آویخت. در این روز تیم های فوتبال ۷ نفره و گلبال و والیبال نشسته کشورمان با پیروزی در برابر حریفانشان به مراحل بالاتر صعود کردند.

● ۵ روز تا پایان پارالمپیک…

یک روز طلایی دیگر! کسب ۳ مدال طلا و ۲ مدال نقره، ایران را تا رده هفتم جدول توزیع مدال ها بالا کشید. در این روز در رشته تیراندازی با کمان «زهرا نعمتی»، پاورلیفتینگ «مجید فرزین» و دو و میدانی «پیمان نصیری» مدال طلا و در در پرتاب نیزه «عبدالرضا جودکار» و در پرتاب وزنه «حسین کائیدی» به مدال نقره دست یافتند.

● ۴ روز تا پایان پارالمپیک…

کسب یک مدال طلا و یک نقره و ۴ مدال برنز، این روز را به پر مدال آورترین روز پارالمپیکی کشورمانتبدیل کرد. «سیامک رحمان» در پاورلیفتینگ ضمن شکستن رکورد پارالمپیک مدال طلا را هم به دست آورد. «سجاد نیک پرست» در پرتاب نیزه تنها مدال نقره این روز را به نام ایران ثبت کرد. «علی محمدیاری» در پرتاب دیسک، «جواد حردانی» در پرتاب وزنه، «علی صادق زاده» در پاورلیفتینگ و «تیم ملی بانوان ریکرو» هم مدال های برنز این روز را به دست آوردند.

● ۳ روز تا پایان پارالمپیک…

کسب یک مدال برنز در پرتاب دیسک توسط «فرزاد سپه وند» تنها مدال کشورمان در این روز بود. تیم فوتبال ۵ نفره کشورمان هم با توجه به شکست در برابر اسپانیا، امروز با نتیجه ۱ بر صفر بر ترکیه چیره شد تا تلاشش برای پنجمی این مسابقات به روز آخر بکشد. والیبال نشسته کشورمان هم با پیروزی مقابل روسیه به فینال این مسابقات راه پیدا کرد.

● ۲ روز تا پایان پارالمپیک…

یک بار دیگر رکورد پارالمپیک توسط یک ورزشکار دیگر ایرانی شکسته شد. «جواد حردانی» در رشته پرتاب دیسک علاوه بر کسب نهمین مدال طلای ایران، رکورد میزان پرتاب دیسک پارالمپیک را هم افزایش داد. «کامران شکری» هم در پرتاب نیزه موفق شد ششمین مدال نقره را برای کشورمان به دست آورد.

● ۱ روز تا پایان پارالمپیک…

روز پایانی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن مطابق پیش بینی ها پیش نرفت و والیبالیست های کشورمان در فینال والیبال نشسته مغلوب بوسنی شدند تا یک نقره دیگر به کاروان ورزشی کشورمان برسد. همچنین خالوندی در این روز در پرتاب نیزه طلا گرفت. کاروان ورزشی کشورمان در پایان این رقابت ها با ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۷ برنز بر سکوی دهم پارالمپیک لندن ایستاد.

تنها ۴ سال و ۱۰ روز تا پایان پارالمپیک ۲۰۱۶ باقی مانده است…


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.