روزنامه الشروق : بعید به نظر نمی رسد سفیر عراق از الجزایر اخراج شود

تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۷/۲۲
یک مقام وزارت امور خارجه الجزایر تهدید کرد سفیر عراق در این کشور ممکن است اخراج شود.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از الجزیره ، روزنامه الشروق چاپ الجزایر شنبه به نقل از این مقام که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد در صورتی که عدی موسی عبدالهادی با اظهارات دروغین و بی اساس خود در باره زندانیان الجزایری در بغداد به فریب افکار عمومی ادامه دهد ، بعید نیست الجزایر مجبور شود این سفیر را اخراج کند.
وزارت امور خارجه الجزایر پنجشنبه سفیر عراق را در این کشور به این وزارتخانه احضار کرده بود.
این وزارتخانه این سفیر را به منظور دادن توضیحاتی در زمینه اعدام یک الجزایری در عراق محکومیت شدید این اقدام و مخالفت مقامات عراقی با هرگونه همکاری در زمینه زندانیان الجزایری در عراق احضار کرد.
در این زمینه این روزنامه به نقل از عمار بلانی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه الجزایر اعلام کرد اعتراض شدید الجزایر در عدم همکاری مقامات عراقی و رعایت نکردن برخی از موارد توسط این سفیر به وی ابلاغ شده است.
این سخنگوی گفت بین الجزایر و عراق توافقنامه استرداد زندانیان وجود ندارد و اظهارات اخیر سفیر عراق تحریک آمیز و نادرست است.
بلانی تاکید کرد الجزایر از ماهها پیش برای حل و فصل زندانیان الجزایری در عراق تلاش می کند اما مقامات عراقی از ماه مه تاکنون در دادن توضیحات لازم در این زمینه تعلل می کنند.
دولت عراق از ورود هیئت الجزایری به این کشور برای دیدار با زندانیان الجزایری و اطلاع از شرایط بازداشت و اتهامات وارده به آنها جلوگیری کرده بود.
سفیر عراق در الجزایر روز گذشته در مصاحبه با روزنامه ای اعلام کرد اسامی یازده زندانی از یک سال پیش و پس از آن اسامی دو زندانی دیگر تحویل مقامات الجزایری شده است.
وزارت دادگستری عراق یازده مجرم را به سبب اقدامات تروریستی اعدام کرده است که یکی از این یازده نفر از اتباع الجزایر بود.
۱۳۶/۱۶۸


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.