روزنامه جمهوری اسلامی: بعضی نامزدها از نظر سنی و از نظر جایگاه فکری در رتبه‌ای نیستند که بتوانند دربارهٔ بزرگان انقلاب سخن بگویند

۱۱اردیبهشت،

اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار داریم، با توجه به تجربیات چند انتخابات قبل و سخنانی که این روزها بعضی از داوطلبان ریاست جمهوری و گروه‌های حامی آنها شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد بازخوانی فرهنگ و اخلاق محمدی و فاطمی و مروری بر توصیه‌ها و تأکیدهای امام خمینی، ضروری است. شیرینی قدرت و طمع تشنگان قدرت به منصب ریاست جمهوری، آنها را از آداب و اخلاق اسلامی دور کرده است. بعضی از این اشخاص که از نظر سنی و از نظر جایگاه فکری در رتبه‌ای نیستند که بتوانند دربارهٔ بزرگان انقلاب و پیش کسوتان جهاد و مبارزه سخن بگویند، از یکطرف خود را متخصص تشخیص “اصلح” می‌دانند و از طرف دیگر برای اشخاصی که نمی‌پسندند خط و نشان می‌کشند و با بی‌ادبی و گستاخی دربارهٔ آنها سخن می‌گویند. قطعاً هر کس برای تعریف و تمجید از اشخاص مورد نظر و تأیید خود آزاد است ولی اینکه مجاز باشد دربارهٔ دیگران هرچه به فکرش می‌رسد بر زبان جاری کند، نه از نظر اسلام قابل قبول است و نه اخلاق انسانی و حتی قانون انتخابات.

متأسفانه از دو دوره قبل، انتخابات ریاست جمهوری به عرصه بداخلاقی‌ها،‌ تهمت زدن‌ها و حتی انکار خدمات نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد و بعضی از داوطلبان ریاست جمهوری تلاش کردند برای اثبات خود، به تخریب دیگران و نفی خدمات نظام جمهوری اسلامی بپردازند. چنین روشی نه در خور شأن ملت ایران است و نه با جایگاه ریاست جمهوری سازگاری دارد. رئیس‌جمهور باید در اخلاق و ادب و حرمت نگهداری الگوی مردم باشد. کسانی که برای رسیدن به منصب ریاست جمهوری،‌ تمام مبانی اخلاقی را زیر پا می‌گذارند و به هیچ یک از اصول و ارزش‌های مسلم اخلاقی پای‌بندی نشان نمی‌دهند، چگونه می‌توانند الگوی دیگران باشند؟

در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و امام خمینی، و با بهره‌گیری از اخلاق فاطمی، لازم می‌دانیم به تمام نامزدهای ریاست جمهوری و حامیان آنها، اعم از اشخاص و احزاب و گروه‌ها، توصیه نمائیم اخلاق فاطمی و توصیه‌های روشن امام خمینی را چراغ راه خود قرا ر دهند و از شیوه تبلیغاتی دو انتخابات قبل ریاست جمهوری پیروی نکنند. قدرت و کرسی ریاست جمهوری،‌ به کسی وفا نمی‌کند و بعد از مدت کوتاهی از کف می‌رود. آنچه می‌ماند اخلاق و خدمت صادقانه و تلاش برای تحکیم ارزش‌هاست. داوطلبان ریاست جمهوری و حامیان آنها بدانند که از ریاست جمهوری مهم‌تر، اخلاق تبلیغاتی است که می‌تواند برای نسل حاضر و نسل‌های آینده الگو باشد. اگر کسی در تبلیغات انتخاباتی به مبانی اخلاقی پای بندی نشان دهد حتی اگر نتواند کرسی ریاست جمهوری را تصاحب کند، قطعاً او پیروز این میدان است.

این روزنامه در ستون «جهت اطلاع» خود نیز نوشت:

تبلیغات انتخاباتی آشکار و بی‌حد و مرز داوطلبان ریاست جمهوری قبل از ثبت نام و تأیید صلاحیت آنها، سبب شگفتی مردم شده است. این شیوه که بی‌سابقه است و برخلاف قانون نیز می‌باشد، متأسفانه با هیچ مانعی از طرف مسئولین قانونی مواجه نشده است. نکته تأسف بارتر اینکه بسیاری از این داوطلبان برای تبلیغات و حتی سفرهای تبلیغاتی خود از امکانات دولتی و بیت المال که به تناسب شغلشان در اختیار دارند استفاده می‌کنند!

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.