روزنامه رسالت از آمادگی هاشمی برای نامزدی ریاست جمهوری انتقاد کرد

۱۱ام بهمن ،

یک‌شنبه قبل جمعی از نمایندگان رسانه‌ها در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند.
تامل در متن و حاشیه این گفتگو خالی از لطف نیست.
۱- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این دیدار در پاسخ به این دعوت که اکنون به حضور شما در انتخابات نیاز است و باید کشتی دولت را در دست بگیرید، گفت: “اگر فکر می‌کردم غیر از من کسی نیست حتما می‌آمدم. از هیچ‌چیز دریغ ندارم. چنین عقیده‌ای هنوز ندارم. از من عالم‌تر و با انرژی‌تر وجود دارد.”
اگر این گفته را با حواشی این گفتگو که عده‌ای با مچ‌بند سبز به این دیدار آمده بودند و گاهی ابراز احساسات نیز می‌کردند اضافه کنیم می‌توان آن را نوعی میتینگ سیاسی برای انتخابات آینده تلقی کرد.
آقای هاشمی با کاربرد واژه “فعلا” و “هنوز” نامزدی خود را منتفی ندانستند. او اکنون ۷۸ بهار زندگی را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد رکوردی از دوی استقامت در عرصه خدمت را که دولت نهم و دهم به ثبت رسانده است بعید است شخصیت محترمی چون او در ۷۸ سالگی برای یک دوره حتی ۴ ساله بتواند تکرار کند. لذا به همین دلیل به نظر نمی‌رسد نسل سوم انقلاب به چنین رویکردی رضایت دهد.
۲- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در این گفتگو از روابط خوب خود با رهبر معظم انقلاب سخن گفته و خبر داده است “کسانی می باشند که می‌خواهند رابطه او و رهبری را به هم زنند” او اطمینان داده است “آنها موفق به چنین کاری” نخواهند شد. یکی از دغدغه‌های انقلابیون که علاقه‌مند به آقای هاشمی می باشند این است که نگران همین مسئله می باشند که عده‌ای موفق شوند رابطه او را با رهبری به هم بزنند.
این نگرانی در فتنه سال ۸۸ به اوج خود رسید. قصه از نامه بدون سلام و بسم‌الله آغاز شد و به فرمان شورش خیابانی در صبح روز رای‌گیری و سپس اردوکشی خیابانی پس از اعلام نتایج آراء و حتی قبل از اعلام نتایج آراء کشید و تداوم یافت. کسانی که بیشترین دلسوزی را برای آقای هاشمی داشتند
نه فقط نگران فاصله او با رهبری معظم انقلاب بودند بلکه بیشتر نگران فاصله او با انقلاب و پیشینه انقلابی خود بودند.
حال باید دید چه کسانی می‌خواهند رابطه آقای هاشمی را با انقلاب و رهبری به هم بزنند. موضع‌گیری خانواده ایشان بویژه بی‌مهری فائزه و مهدی به انقلاب و رهبری جزء اسناد محرمانه فتنه سال ۸۸ نیست بلکه به شهادت رسانه‌های کشور بویژه رسانه‌های دشمن این بی‌مهری‌ها ثبت شده است و اکنون یکی از اتهامات مهدی فرزند ایشان “امنیتی” است. تردیدی نیست که یکی از اهداف جنگ نرم و شرارت‌های دشمن شکاف بین نخبگان، شکاف بین قوا، شکاف بین اقوام و مذاهب و … است. آنچه که می‌تواند در برابر این توطئه بایستد هوشیاری و بصیرت است. این بصیرت باید در فعل و قول سیاسی آقای هاشمی‌رفسنجانی تجلی یابد تا نامحرمان انقلاب را ناامید کند و اجازه ندهد این جدایی اتفاق بیفتد.
رهبر بزرگوار انقلاب با نصب مجدد ایشان به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت این توطئه را خنثی کردند باید دید آقای هاشمی برای خنثی کردن این توطئه از سوی بدخواهان چه کرده است؟!
مردم در انتظار این می باشند که ایشان پاسخ محبت‌ها و مهرورزی‌های ولایت امر مسلمین را با زدن مشت محکم به دهان دشمنان اسلام و بدخواهان که در‌صدد عملیاتی کردن این جدایی می باشند بدهد.
۳- آقای هاشمی در این گفتگو از آقای عسکراولادی به نیکی یاد کرده و از مواضع ایشان دفاع نموده است اما تاکنون به مواضع خیرخواهانه ایشان نسبت به خود که در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی و چاپ مقاله‌ای در کیهان در قالب سه تذکر خیرخواهانه عنوان شد، پاسخ نداده‌اند.
آقای عسکراولادی از ایشان تقاضا کرده بودند طوری سخن نگویند که رسانه‌های دشمن به نفع خود، از آن بهره ببرند. طوری سخن نگویند که دشمن احساس کند او با رهبری و انقلاب و امام زاویه دارد.
و بالاخره اینکه آقای هاشمی نباید طوری سخن گویند که ساختار حقوقی انتخابات کشور را معیوب نشان دهند و ده‌ها هزار نفر از معتمدین مردم را که مسئول برگزاری انتخابات در سه دهه قبل بودند زیر سئوال ببرند.
کافی است ایشان به بازتاب همین گفتگوی اخیر در رسانه‌های داخل و خارج نگاه کنند تا ببینند چه تلقی‌هایی از آن وجود دارد.
بدون شک همان‌طور که آقای عسکراولادی گفت؛ تاریخ انقلاب را بدون نقش آقای هاشمی‌رفسنجانی نمی‌توان نوشت. این نگرش نشان می‌دهد که خدمات ایشان چه قبل از انقلاب و چه در همراهی با امام و رهبری پس از انقلاب فوق‌العاده درخشان است اما باید دید همین درخشش در جریانات حوادث سال ۸۸ به بعد بویژه ظهور فتنه‌سازان و فتنه‌گران داخلی و خارجی که امنیت ملی را هدف قرار دادند هم وجود دارد؟
۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.