روزنامه مردمسالاری: چرا احمدی­نژاد به سرعت به کرزای تبریک گفت؟

*سرزمین پارس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هر روز شاهد کارشکنی و نیرنگ‌های رنگارنگی علیه تهران بوده است. اگرچه در تاریخ ایران زمین جنگ‌های خونین و عناد برخی کشورها ثبت شده است اما سه دهه گذشته، تفاوت‌های فاحشی با گذشته این سرزمین داشته است. کشورهایی که دشمن تاریخی پارسیان محسوب می‌شدند، متحد شدند و آنانی که می‌توانستند رفیق باشند در لحظه آخر تبدیل به یک متحد استراتژیک برای دشمنان شدند.

*بحرین به عربستان، پدرخوانده دیکتاتورهای عرب ملحق شده است تا خود را در مقابل موج بهار عربی یا همان بیداری اسلامی مصون بدارد.این اتفاق فارغ از تمام دشمنی‌های بحرین علیه ایران یعنی اوج خفت و حماقت یک کشور که کلید خزانه و شهر خود را دو دستی تقدیم یک کشور یا ملت دیگر بکند. عربستان سعودی رسماً بحرین را تصرف کرده است.

*در کنار این دشمنان کشورهایی بودند که داشته‌هایشان رامرهون الطاف ایران بودند اما در نهایت نمکدان شکستند تا نشان دهند دوستی آنها تنها برای منفعت طلبی بوده است.چند هفته پیشتر، رئیس جمهوری افغانستان پیمان استراتژیک با ایالات متحده امضا کرد. اتفاق شومی که رسما جای پای واشنگتن را پشت مرز‌‌های ایران اسلامی مستحکم می‌کند.این اقدام کابل را به نوعی می‌توان خیانت به نان و نمکی که آنها سرسفره ایرانی‌ها خورده‌اند تلقی کرد.برای‌ سال‌ها، آغوش گرم و مهمان نواز ایرانیان پذیرای آوارگان افغانی بود، آیا ایران در طول دودهه گذشته برای حمایت از استقرار صلح و دموکراسی در این سرزمین رنج کشیده کوتاهی کرده است؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است. پس چه عاملی باعث شده است که کابل به تهران پشت کند؟نحوه تعامل ایران ظرف چند سال گذشته به گونه‌ای بوده است که برخی سیاستمداران خرده پای اجنبی توهم مهم بودن و بزرگی به آنها دست داده است.درست در روزهای بحرانی انتخابات مساله‌دار افغانستان علی‌رغم تمام فسادی که افغانستان به آن مبتلا بود، دلیل تبریک عالی‌ترین مقام اجرایی ایران به حامد کرزای هنوز روشن نیست. اگر عبدالله عبدالله به رقابت با کرزای پس از ابطال آرای مخدوش انتخابات ادامه می‌داد و برنده می‌شد، پاسخگوی این گاف دیپلماتیک چه کسی بود؟مرد عباپوش افغان ها که هویت اوزیر سوال است مگر رفاقتش را برای تهران ثابت کرده بود که برخی دولتمردان نمی‌توانستند لحظه‌ای دست‌او را رها کنند؟ دوستی کرزای مشتی از نمونه خروار برخی دوستان منفعت طلب همچون کومور است که از بحران‌هایی که غرب در اوج خصومت خود علیه جمهوری اسلامی رقم می‌زند حداکثر منفعت طلبی را می‌برند.

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.