روزهای سه‌شنبه، هر دو هفته یک‌بار وعده دیدار کمیسیون برنامه با معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به موافقت نمایندگان معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: قرار شد به منظور ایجاد ارتباط و تبادل نظر میان مجلس و این معاونت روزهای سه‌شنبه هر دو هفته یک باردر دفتر دولت در مجلس دیدار و گفتگو داشته باشیم.

“حسینعلی حاجی دلیگانی” نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، در تشریح جلسه امروز سه‌شنبه ۵ شهریورماه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور “محمد باقر نوبخت” و معاونان نظارت راهبردی برگزار شد.

 وی در ادامه افزود: نوبخت در این جلسه بیان کرد که لایحه بودجه سال ۹۳ را تا ۱۳ آذر سال جاری به مجلس ارائه خواهد کرد، این در حالی است که مجلس نیز از این اقدام قطعا استقبال می‌کند.
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه نوبخت در اظهارات خود به اصلاح بودجه تاکید داشت، تصریح کرد: ما متمم بودجه نمی‌دهیم بلکه بر اساس آنچه که در سقف بودجه است اصلاح بودجه به مجلس پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در این جلسه به ۳ محور اصلاح بودجه اشاره کرد همچنین باتوجه به اینکه دولت تنها اجازه قانونی دارد  تا ۱۰ درصد از بودجه را در پروژه‌ها انجام دهد، بنابراین دولت تقاضای افزایش سقف اختیارات در جا به جایی اعتبارات را دارد که قرار بر این شد این درخواست به صورت کتبی به مجلس ارائه کند و چنانچه این مهم صورت گیرد و تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام خواهد رساند.

حاجی دلیگانی همچنین اظهار داشت:  در این جلسه تاکید شد از سهمی که از فروش حاصل از نفت به صندوق توسعه واریز می‌شود چند درصد آن کسر شده و در بخش توسعه عمرانی مورد استفاده قرار گیرد، که این مورد با استقبال کمتری در کمیسیون مواجه شد.

وی ادامه داد: نوبخت در این جلسه همچنین اعلام کرد ستادی برای عملیاتی کردن بودجه دستگاه‌های اجرایی تا آخر امسال تشکیل خواهد داد.

حاجی دلیگانی با طرح این سوال از نوبخت که ادغام مجدد دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و نیروی انسانی و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره‌وری به صورت لایحه به مجلس ارائه می کنید؟ نوبخت در پاسخ به این سوال گفت: دیدگاه ما بر این اساس است که این طرح را به صورت لایحه به مجلس بدهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در پایان با اشاره به موافقت نمایندگان معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: قرار شد به منظور ایجاد ارتباط و تبادل نظر میان مجلس و این معاونت روزهای سه‌شنبه هر دو هفته یک باردر دفتر دولت در مجلس  دیدار و گفتگو داشته باشیم.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.