روزه گرفتن بر رشد عمومی جنین اثر سوء می گذارد

فروردین ۱۴۰۳

روزه داری می تواند بر رشد عمومی بدن جنین تأثیر گذار باشد و خطرات بسیار جبران ناپذیری را به جای می گذارد.

سید مرتضی صفری متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: مادران باردار باید بدانند در ۳ماه اول بارداری به خصوص ۸ هفته ی اول بارداری سلول های جنین به خصوص سلول های بافت جنین در حال شکل گیری می باشند و همچنین روزه داری می تواند بر رشد عمومی جنین تأثیرگذار باشد و خطرات بسیار جبران ناپذیری را به جای بگذارد.

وی افزود: بدلیل تهوع و ویار درماه اول بارداری روزه گرفتن پیشنهاد نمی شود و همچنین در ۳ ماه دوم و سوم بارداری روزه داری به صلاح جنین نیست زیرا بخش عمده جنین از مواد قندی ( گلوکز) مادر تأمین می گردد و اگر در این مدت مادر اقدام به روزه داری کند چربی بدن او تجزیه می گردد و ترکیبات کتونی از آن حاصل می گردد.

وی اذعان داشت: حتماً مادران باردار دستورات پزشک را رعایت کنند و اگر برای آنها قرص آهن و مولتی ویتامین تجویز شد سعی کنند مصرف کنند تا دچار بعضی مشکلات نشوند و همچنین در وعده ی سحر از مولتی ویتامین و در وعده شب از قرص آهن البته قبل از خواب استفاده شود.

وی بیان کرد: ۱)مادرانی که وزن اولیه آنها از ۴۵ تا ۵۰ باشد در آنها منع روزه داری وجود دارد ، ۲)رشد ناکافی جنین به تشخیص پزشک ،۳ ) افزایش سریع وزن مادر باردار سبب منع روزه گرفتن در مادران باردار می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.