روز اول: افتتاح نمایشگاه بدون هیچ مسئول عالی رتبه روز دوم : پلمپ درب سالن های نمایشگاه و انجام وظیفه گشت ارشاد در حضور میهمانان خارجی

روز اول

افتتاح نمایشگاه با حضور هیچ مسئول نام آشنای اجرایی در سال حمایت از تولید ملی…!

در روز اول در آرامشی خاص کار خود را آغاز نمود، این درحالی بود که ربان نمایشگاه را هیچ مقام نام آشنای اجرایی کشور، حاضر به قیچی نمودن نکرد.

انتظار می رفت بزرگترین و نام آشناترین نمایشگاه صنایع غذایی کشور را با حمایت مسئولان اجرایی کشور و همراهی آنان آغاز نماییم، اما در حضور کشورهای متعدد خارجی بعنوان مشارکت کننده و بازدید کننده و در سال حمایت از سرمایه و تولید ملی و همچنین به سبب فرهنگ میهمان نوازی مان ، هیچ مسئول اجرایی کشور در کنار صنعتگران ارزآورترین صادرات غیرنفتی در بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی با عنوان اگروفود حضور پیدا نکرده و در آرامشی خاص نمایشگاه کار خود را آغاز نمود…!

اگروفود تهران با رویکرد صادرات و نمایش دستاوردهای نوین صنعت و در تجمیع و همنشینی فعالان داخلی و خارجی روز اول خود را با استقبال مناسب و معقول همراه و به پایان رساند.

غرفه فودنا نیز در این روز با استقبال خوب مردمی همراه شد.

روز دوم

پلمپ درب سالن ها توسط اماکن…!

چشمان متحیر میهمانان خارجی ، مشارکت کنندگان و مردم ….!

مانور گشت ارشاد و تذکر و جمع آوری بدحجابان..و تاخیر یک ساعت و نیم نمایشگاه…!

تعریفی دیگر از حمایت از سرمایه و تولید ملی !

وقتی روز اول نمایشگاه با استقبال مناسب مردم همراه شده بود انتظار می رفت روز دوم این استقبال چشمگیر تر شود.

اما در همان ساعات ابتدایی چشمگیر شد اما نه بخاطر حضور مردم بلکه بخاطر حضور گشت ارشاد و مانوری عجیب و نادر در نمایشگاه در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان و میهمانان داخلی و خارجی.

اگر محاسبه ای سرانگشتی را در بین حاضران داشته باشیم و میانگین ۳ نفر در هر غرفه و تعداد غرفه ها ، بجز بازدیدکنندگان یک و نیم ساعت وقت ۳۰۰۰ نفر به راحتی تلف شد، که مساوی است با ۴۵۰۰ ساعت.

این قبیل برنامه ریزی های آنی برای مسئولانی که به خود اجازه می دهند با وقت و برنامه مردم و بخصوص فعالان و زحمتکشان عرصه صنایع غذایی که روزگار خوشی را سپری نمی کنند و در جهادی اقتصادی انتظار حمایت را در سال حمایت از تولید ملی دارند، به هر دلیلی خوشایند و مفید نیست .

کاش مسئولان ذیربط طوری دیگر برنامه های فرهنگی را در قالب ارشاد و گشت ارشاد پیاده می نمودند و بخصوص در مقابل سوال اذهان غیر ایرانی ، بهترین جواب ما را سکوت قرار نمی داند.

راستی چندی پیش نمایشگاه سوریه در ایران و همین محل برگزار گردید که ارشادی در افتتاحیه برای آن وضع و قیافه ها در میان نبود.

گرچه به ساعت نمایشگاه ۲ ساعت اضافه گردید…

اما آیا فکر نمی کردند که فعالان و مردم برای این برنامه ریزی های لحظه ای ، برنامه ریزی ندارند؟!

آیا مسئولان حق دارند برای ساعت غیر معمول نمایشگاهی خود برنامه داشته باشند؟! یا این تصمیمات را به اتفاقات غیرمترقبه ، مانند زلزله و امثالهم اضافه نمایند!

آیا دیده نشد که ساعت ۱۶ الی ۱۸ ساعت مرده نمایشگاهی شد- چون هیچ بازدید کننده خارج نمایشگاهی اطلاعی از برنامه حضرات نداشتند- .

و آیا به فرموده حضرت امیرالمومنین علی (ع) که در آستانه ولادت باسعادتش هستیم که فرمودند:

اعظم الغصص فوت الفرص (بالاترین غصه ها و دردها از دست دادن وقت هاست)

و آیا این تلف نمودن وقت را درد و غصه ای غیرقابل جبران می دانید و یا ارشاد تلقی می نماید؟!

که خداوند بهترین قاضی بر اعمال همه ماست.

کاش ارشاد را به تذکرات بی صدا در نمایشگاه تبدیل می نمودید که همه ی ما هم در کنار هم بتوانیم نمونه یک الگوی اسلامی باشیم نه یک رژه و مانور پر صدا و علنی در مقابل دیدگان صنعتگران داخلی و خارجی.

بهر حال هر چه بود گذشت و انتظار برای آینده بهتر با تدابیر بهتر چشم انداز روشن خوشبینانه و واقع بینانه ماست.

ششمین همایش ملی صادرات و دل گویه های پیر صادرات، مهندس عسگراولادی

در روز دوم و در سالن شماره ۱ نمایشگاه بین المللی تهران ششمین سال متوالی و ششمین همایش متوالی صادرات با سخنرانی و گزارش جناب آقای دکتر حسینی ریاست انجمن متخصصان صنایع غذایی از ادوار گذشته و گزارش عملکرد انجمن کار خود را آغاز نمود.

در این میان صحبت های جناب آقای عسگر اولادی در نوع خودش بسیار جالب توجه بود که از این میان می توان به درخواست هایی از ریاست محترم جمهور اشاره نمود که

ارز در قیمت میانگین ثابت ۱۷۰۰ تومان نگه داشته شود و همچنین وام بانکی به صادر کنندگان یک رقمی شود.

جناب آقای عسگر اولادی در دستاورد خود طی زمان های گذشته صادراتی به این موضوع اشاره نمود که همیشه سعی کردم بازار هدف را جلوتر از اینکه شناسایی شود شناسایی کنم.

اکنون صادراتمان را بسته اند و اگر ۲۰% آن را انجام دهیم کار بزرگی انجام داده ایم، نارسائی داریم ولی باید آْن را برطرف کنیم

آقای عسگر اولادی اقتصاد شکوفا را در صادرات دید و گفت: کشوری می تواند استقلال داشته باشد که آورده ی ارزی اش از داده ارزی اش فزونی داشته باشد .

ایشان در ادامه و در راستای موفقیت های خود گفت: همیشه و در تمام بروشورهای محصولی خود نوشته ام “خریدار من وقتی محصول من را می خری تا آخری کیلو مصرف ضامنم”و در صورت نارضایتی تا ۴۸ ساعت بعد در کنار مصرف کننده بودم.

در سن ۷۹ سالگی خودم تا کنون یک شب بیمارستان نخوابیدم و هر روز از ۸ صبح تا اذان مغرب از خانه بیرون رفته ، کار کردم و بازگشتم که حدود ۱۲ ساعت کار روزانه بوده است.

روز دوم نمایشگاه با ۲ ساعت تمدید، ساعت ۱۸ هشتم خرداد به پایان رسید.

در ضمن طبق اطلایه صادر شده روز چهارشنبه نیز ساعت نمایشگاه با ۲ ساعت تمدید از ۹ صبح تا ساعت ۱۸ خواهد بود.

فودنا، شبکه خبری صنایع غذایی ایران

علی اکبر علیان نژادی


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.