روز جهانی محمد(ص)

جام جم آنلاین: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اولین جمعه هفته وحدت را «جشن محمد (ص)» و روز جهانی محمد(ص) قرار خواهیم داد، گفت: دور جدید فعالیت‌های مجمع تقریب ورود به عرصه‌های عملی تقریب است.

به گزارش جام جم آنلاین از مجمع تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی در نشست خبری به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به شرایط امروز جهان به ویژه جهان اسلام، گفت: به نظر ما برجسته ترین شاخص مرحله کنونی تاریخ بشر تحولی است که در جامعه بشری در حال رخ دادن است و این تحول بشارت دهنده پیدایش قدرتی نوین در جهان بشر است که در آینده ای نه چندان دور به قدرت اول جهان تبدیل خواهد شد.

وی‌ از این قدرت نو به نام قدرت امت واحده اسلامی نام برد و تصریح کرد: به نظر ما بیداری اسلامی کنونی آغازی برای این پیدایش نو و شروع تحولی نوین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که بیداری اسلامی به معنای جوانه زدن امت واحده اسلامی از درون جوامع اسلامی معاصر است، خاطرنشان کرد: پدیده بیداری اسلامی جوانه ای است که بشارت دهنده پیدایش این قدرت نوین است و مستکبران و سلطه گران چه بخواهند و چه نخواهند قوانین حاکم به سمت تحول جوامع و پیدایش امت واحده اسلامی در حال حرکت است.

آیت الله اراکی تاکید کرد: پیدایش امت واحده اسلامی به معنای پیدایش امتی با حدود دو میلیارد مسلمان ساکن کره خاکی با هویت،‌ فرهنگ و ‌قران واحد و الگوپذیری از شخصیت پیامبر گرامی اسلام و همچنین بهره گیری از اندیشه های گران سنگ و پربار قرآن است.

وی با بیان این که این امت واحده فراگیر در همه جای کره زمین حضور دارد، اظهارداشت: این امت در شرق و غرب عالم با فرهنگ، الگو،‌ کعبه و کتاب واحد زندگی می کنند و به عنوان قدرت اول جهان آینده بشر حضور دارند، متولد می شوند و در حال تولد هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اهانت های اخیر به ساحت پیامبر گرامی اسلام و  قران کریم، اظهارداشت: این جریان یک هجوم برنامه ریزی شده از سوی دشمنان به منظور جلوگیری از پیدایش امت واحده اسلامی است.

وی افزود: قرآن متضمن تئوری زندگی جدید امت واحده اسلامی و انسان جدید است و پیامبر گرامی اسلام نیز الگوی زندگی انسان ارزشمند،‌ عادل،‌ کامل و برخوردار از فضیلت و تقوا است بنابراین سر منشاء هجمه های دشمنان از این خصوصیات است

آیت الله اراکی با بیان این که قرآن کریم، ‌رسول اکرم (ص) را به عنوان الگوی برتر معرفی می کند، گفت: رسول گرامی اسلام و قرآن کریم،‌الگوی زندگی برتر هستند به همین دلیل آماج حملات افرادی قرار می گیرند که با زندگی بهتر و برتر انسانی مخالفند.

وی افزود: تقوا، ‌فضیلت، ‌راستی، ‌صداقت، ‌ایثار و رحمت از معانی ارزشمند درزندگی بشر هستند ولی واژه رحمت برتر از واژه عشق، ‌مهر، ‌عدل و فضیلت است و همه این واژه ها را در بر می گیرد بنابراین قرآن، رسول اکرم را به عنوان رحمت و قرآن کریم را کتاب رحمت برای زندگی انسان ها معرفی کرده است و‌ زندگی آینده بشر بر مبنای ارزش های قرآنی مبتنی بر رحمت خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اظهار امیدواری از این که خداوند دل های انسان ها را به یکدیگر نزدیک و بدخواهان را دور نگاه دارد، تصریح کرد: انشاالله به زودی شاهد حکمفرما شدن رحمت بر جامعه بشری باشیم.

هدف مجمع التقریب پیدایش امت واحده اسلامی است

وی با اشاره به اهداف مجمع التقریب، خاطرنشان کرد: هدف این مجمع شکل دهی امت واحده اسلامی مبتنی بر الگوی رحمت است.

آیت الله اراکی با یادآوری پیام رهبر معظم انقلاب به ایشان در ابتدای مسوولیت خود دراین مجمع، اظهارداشت: ایشان دراین پیام چشم انداز امت واحده اسلامی را به عنوان هدف، ‌استراتژی این مجمع معرفی کردند بنابراین هدف مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در این راستا شکل گرفت.

آشنایی اقوام و ملت های اسلامی با یکدیگر

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را برداشتن جدارهای تیره، ‌دشمنی و کینه از میان جوامع و مذاهب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در این راستا مجمع قصد دارد زمینه های آشنایی اقوام و ملت های اسلامی را با یکدیگر فراهم کند و دشمنی و جنگ را میان فرقه های اسلامی کنار زده و دل های اتباع رسول اکرم (ص) را به یکدیگر نزدیک نماید تا امت واحده اسلامی محقق شود.

وی با بیان این که جامعه اسلامی باید به عنوان جامعه رحمت برای جهانیان معرفی شود، گفت: گفتمان وحدت باید در راستای پیدایش رحمت میان مسلمین دنبال شود.

آیت الله اراکی با اشاره به فعالیت ۲۲ ساله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: این مجمع تاکنون دستاوردهای بزرگی را در ابعاد گوناگون اجتماعی، ‌دینی، قرآنی و دستیابی به وحدت به دست آورده و درعرصه تولید، تدوین، ‌تبیین و ایجاد اندیشه های تقریبی بسیار فعال بوده است.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با گردهم اوردن اتباع مذاهب مختلف به نوعی همگرایی، ‌هم اندیشی در مبارزه با جنگ های فرقه ای و جریان های تفرقه برانگیز در جهان اسلام دست یافته است.

قدردانی از فعالیت های دبیران کل سابق مجمع

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فعالیت های بزرگ این مجمع را مرهون تلاش های خستگی ناپذیر دو ایثارگر و اندیشمند در عرصه تقریب دانست و گفت: آیت الله واعظ زاده خراسانی و همچنین آیت الله تسخیری با تلاش های خود و همچنین بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفتمان تقریب را در سراسرجهان توسعه دادند.

وی با اشاره به جنگ افروزی های مداوم دشمنان جهان اسلام علیه ایران،‌ عراق، ‌افغانستان، ‌سوریه و همچنین تجاوزهای مکرر به خلیج فارس، اظهارداشت: نظام سلطه انواع راهها را برای ایجاد تفرقه میان جوامع اسلامی و مذاهب انجام داده و در تقابل با این توطئه های شوم، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت که دراینجا لازم است دوباره از زحمات آیت الله واعظ زاده خراسانی و آیت الله تسخیری قدردانی کنیم و امیدواریم بتوانیم از دستاوردهای وحدت آفرین این دو بزرگوار پاسداری نماییم.

گسترش فعالیت های مجمع در ابعاد گوناگون

آیت الله اراکی با تبیین برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آینده، افزود: تاکنون مجمع در زمینه های تئوریکی و روانی فعالیت های زیادی انجام داده که از این پس مجمع قصد دارد مشارکت های عملی خود را در زمینه های اسلامی، ‌تقریبی و اجتماعی ، بازرگانی و… گسترش دهد و در این راستا از ظرفیت همه نخبگان، ‌بازرگانان، ‌متفکرین و سایر اقشار جامعه استفاده خواهیم کرد.

«‌روز جهانی محمد (ص)»

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان این که امسال در کنفرانس وحدت که همزمان با سالگرد میلاد نبی اکرم برگزار می شود مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کلید مرحله نوین تقریب را خواهد زد، اظهارداشت: ما در ایام کنفرانس وحدت  استراتژی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را در جهان اسلام اعلام می کنیم.

وی افزود: در راستای کلید زدن فعالیت های تقریبی، ‌اولین جمعه هفته وحدت در سال جاری را پیشنهاد می دهیم که به نام «روز جهانی محمد (ص)» نامگذاری شود و جشن بزرگی در این روز توسط مردم در سراسر جهان برگزار گردد.

آیت الله اراکی با دعوت از مردم سراسر جهان برای حضور در جشن «روز جهانی محمد (ص)» تصریح کرد: از مردم در سراسرجهان می خواهیم که در این روز با پوشیدن لباس های ویژه و با آرم امت واحده اسلامی( که به زودی اعلام می شود ) دراین مراسم شرکت کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: از اصحاب رسانه و افراد تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها دعوت می کنیم تا در برگزاری هر چه قویتر این جشن جهانی ما را یاری کنند.


jamejamonline.ir – 22 –
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.