روز جهانی قدس و بیداری اسلامی معاصر

به نقل ازشبکه العالم ؛ از آن زمان تاکنون سئوالات بسیاری در جهان اسلام درباره دلایل اشغال فلسطین، قدس، و منطقه سینای مصر و بخشهای مهم و راهبردی اردن، سوریه و لبنان به دست دشمن صهیونیستی مطرح می شود.

 ملت های مسلمان، برای مقابله با این واقعیت تلخ و بسیج کردن فرزندان غیور خود در گردان های آزادی بخش، جهت پاکسازی سرزمین های اشغالی از حضور صهیونیست ها آماده هستند، تا از تکرار دوباره چنین وضعیتی جلوگیری کنند؛ و آمریکایی ها و اروپایی ها و گروههای جنایتکار از این مساله عبرت بگیرند و بدانند که تجاوز به هر وجب از خاک کشورهای عربی و اسلامی چه پیامدی دارد.

البته شاید برخی این تصور و نتیجه گیری را مبالغه آمیز و دور از دسترس توصیف کنند. انقلاب های مردمی در چند ماه گذشته در جهان عرب آغاز شده، و رژیم های منطقه ای را که برای اجرای طرح آمریکایی-صهیونیستی در خاورمیانه همکاری می کردند، سرنگون کرده است. این درحالی است که بسیاری بر این باور بودند که این رژیم ها تا ابد در قدرت باقی خواهند ماند.

انقلاب های مردمی این تفکر را در اذهان آحاد امت اسلام تقویت کرد که می توان دشمن صهیونیستی را از ریشه کند و در مدت کوتاهی رژیم جعلی اسرائیل را از بین برد؛ البته به شرط آن که ملت های آزاد و پدیدآورندگان بیداری اسلامی معاصر، خواست و اراده خود را بر موضع رسمی حاکمان عرب در دهه های گذشته -که بر ضعف و سستی و تسلیم مبتنی بوده – تحمیل کنند.

 خیزش ملتهای عربی در قاهره، اسکندریه و دیگر مناطق مصر و فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی، بیانگر نزدیک شدن زمان آغاز خیزش مردمی برای نبردهای آزادی بخش و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی با راهبرد آمریکایی-اروپایی بر امت اسلام تحمیل شده و غرب، برخلاف همه قطعنامه های بین المللی، از هیچ تلاشی برای حمایت همه جانبه از اسرائیل و جنایات آشکار آن فروگذار نکرده است.

این در حالی است که آمریکا و هم پیمانان آن در جهان غرب، مطابق با سیاست های خود و برای تحت فشار قرار دادن ایران، سوریه و مقاومت فلسطین و لبنان، از این قطعنامه ها سوء استفاده می کنند.

 با توجه به این شرایط می توان پیش بینی کرد که در روزهای آینده – به ویژه جمعه آینده که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است- جهان شاهد حرکتی گسترده از سوی ملتهای عربی و اسلامی به مناسب روز جهانی قدس باشد.

باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که رژیم صهیونیستی با دست زدن به ماجراجویی های جدید در مناطق مرزی مصر، برای تفرقه افکنی بین مصری ها و فلسطینی ها، حماقت های نظامی مرتکب می شود؛ و این امر حاکی از سردرگمی بی سابقه اسرائیل است، و چه بسا با استناد به فرمایشات امام راحل (ره)، این رژیم اکنون احساس می کند که از هر زمان دیگری به نابودی نزدیکتر شده است.




باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.