روز قدس از امسال همزمان در ۵۷ کشور اسلامی برگزار می شود

دکتر سید محمد حسینی دوشنبه شب در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر با اعلام این مطلب افزود:براساس پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان همکاریهای اسلامی مقرر شد اجلاس دهم در سال آینده در تهران برگزار شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با تحرکات اسلام هراسانه و اسلام ستیزانه دشمن درجهان ، یک شبکه ماهواره ای با همکاری کشورهای اسلامی ایجاد می شود که ایران عضو کمیته اجرایی آن است.

وی همچنین از راه اندازی بخش ‘بیداری اسلامی’ در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سخن گفت و اظهار داشت:در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد آئین نامه اجرایی برای خبرگزاری ها و پایگاههای خبری تدوین کند تا همه جریانهای اطلاع رسانی مکلف به تهیه شناسنامه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:درحال حاضر ۱۲۰ نمایندگی خبرگزاری های جهان در ایران دفتر ثابت دارند و به غیر از این در طول سال نیز گروههای مختلف خبری برای پوشش اخبار و تهیه گزارش به ایران سفر می کنند و مورد حمایت و استقبال قرار می گیرند.

حسینی با اشاره به نام گذاری امسال به نام ‘ سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ‘ ازسوی مقام معظم رهبری اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش ساخت فیلم های مختلف سینمایی ، سریال ها و تئاتر و انیمیشن داخلی را مورد تاکید قرار می دهد.

وی گفت در این رابطه در شورای فرهنگ عمومی کشور ، فرهنگ مصرف کالای ایرانی با جدیت دنبال می شود که در دیدار با مدیران مسئول مطبوعات و پایگاههای خبری تاکید شد شعار سال جدی گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال ۹۰ بیش از ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به خارج از کشور انجام شد که بخشی از آن مربوط به کالای فرهنگی بود.

حسینی افزود: در سومین سفر هیئت دولت به استان هرمزگان برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در دهم اردیبهشت هرسال مورد تصویت قرار گرفت که از امسال برگزار می شود.

وی گفت دراین جشنواره علاوه بر تجلیل از شخصیت های علمی،نقشه تاریخی خلیج فارس ارائه که با همکاری اساتید دانشگاه و منطقه آزادکیش دوهمایش علمی برگزار می شود و کتب و مقالات متعدد و ماندگار در آن عرضه و در هرسه جزایر خلیج فارس برنامه های مختلفی اجرا می شود.

به گفته وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هرسال بیش از۶۹ هزارعنوان کتاب تولید می شود که برای نهادینه سازی مالکیت معنوی دولت لایحه ان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

حسینی از ایجاد هشت تالار تخصصی درحال ساخت درکشور خبردادوگفت:باتامین اعتبارات لازم این تالارها در زمینه تئاتر،موسیقی،سینما و دیگر محصولات فرهنگی در هشت استان کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

۱۵۴۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۰۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.