روز پرکار صالحی/ مستندسازی نجفی از اجلاس تهران

* به گزارش خبرنگار مهر،  جلسه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در روز دوم از صبح امروز در سالن اجلاس تهران آغاز شد .

* پیش از آغاز به کار جلسه صبح احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون برای تهیه مستند اجلاس تهران وارد صحن اجلاس سران شد و با تعداد زیادی از مهمانان گفتگو کرد.

* این عضو شورای عالی سینما همچنین مدتی با حمید بقایی و ثمره هاشمی خوش و بش کرد.

* نکته قابل توجه در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد گرفتن عکس یادگاری هیئت های همراه از یکدیگر بود، قبل از اینکه رئیس جمهور کشورمان وارد جلسه سران جنبش عدم تعهد شود هیئت های لبنان ، کویت و امارات با هم عکس یادگاری گرفتند.

* زمانی که قرار شد رئیس جمهور سودان به عنوان اولین سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد محمود احمدی نژاد که رئیس جنبش عدم از جای خود  برخاست و میکروفن رئیس جمهور سودان را روشن کرد.

* یکی از مسئولان فعال در اجلاس امروز علی اکبر صالحی بود. وی دقایق آغاز اجلاس رایزنی های طولانی با مسئولان هیئتهای امارات و سوریه داشت. گفتگوی صالحی با وزیر خارجه سوریه به صورت ایستاده در حاشیه سالن اجلاس به طول انجامید.

* بان کی مون در بدو ورود به اجلاس مورد استقبال آخوندزاده معاون بین الملل وزارت امور خارجه قرار گرفت. دبیر کل سازمان ملل متحد وقتی با سئوال خبرنگاران مواجه شد دست خود را به نشانه عدم مصاحبه با آنها بلند کرد و با خنده جمع آنها را ترک کرد.

*میشل سلیمان در زمان ورود به اجلاس وقتی وزیر امور خارجه ارمنستان را دید وی را در آغوش گرفت و با وی خوش و بش کرد و مدتی به گفتگو با وی پرداخت.

* در جلسه امروز حضور سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد چشمگیر بود.

* سفیران بولیوی و روسیه در ایران در طول نشست امروز مدام در حال مذاکره و گفتگو با دیگر اعضای جنبش عدم تعهد بودند.

* محمود احمدی نژاد در جلسه صبح امروز برای مذاکره و گفتگو با برخی از اعضای جنبش عدم تعهد جلسه را ترک کرد و مدتی رئیس جمهور سودان ریاست جلسه را برعهده گرفت و پس از وی نیز سه نفر از دیگر سران  بر جایگاه ریاست نشستند .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.