روسای‌جمهوری بولیوی، آرژانتین و اروگوئه به ونزوئلا می‌روند

۱۹م دیماه ،

وزیر اطلاع‌رسانی بولیوی از سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهوری این کشور به کاراکاس با هدف نشان دادن حمایت از هوگو چاوز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آماندا داویلا، وزیر اطلاع‌رسانی بولیوی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که ایوو مورالس، رییس‌جمهوری این کشور فردا (پنج‌شنبه) به دعوت مجلس ملی ونزوئلا به کاراکاس سفر می‌کند.

هوگو چاوز، رییس‌جمهوری ونزوئلا از چهار هفته قبل، بعد از عمل جراحی سرطان در کوبا بستری است. دولت چاوز از ونزوئلایی‌ها خواسته است روز پنجشنبه به صورت گسترده در کاراکاس تظاهرات کنند. رئیس مجلس ملی ونزوئلا مردم را به بر پایی تظاهرات گسترده در روز پنجشنبه در حمایت از هوگو چاوز دعوت کرد. دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد: تظاهرات گسترده‌ای روز پنجشنبه در کاراکاس در حمایت از رئیس‌جمهوری ونزوئلا که اکنون در کوبا در حال معالجه است، بر پا خواهد شد. این روز، زمان مشخص شده برای ادای مراسم تحلیف چاوز و تعیین مجدد وی به عنوان رییس‌جمهور است.

کابلو مردم را به بر پایی تظاهرات گسترده در کاراکاس در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری دعوت کرد تا از این طریق مردم با حضور تعدادی از مقامات کشورهای دوست، حمایت خود را از چاوز نشان دهند.

مراسم تحلیف چاوز قرار است روز پنجشنبه برگزار شود اما دولت ونزوئلا احتمال تعویق آن را رد نکرده است.

در همین حال، وزیر اطلاع‌رسانی بولیوی خاطرنشان کرد، مورالس در کاراکاس در تظاهرات مردمی برای ابراز هم‌بستگی رهبران آمریکای لاتین با چاوز و مردم ونزوئلا شرکت خواهد کرد.

از بین رهبران متعدد که دولت ونزوئلا دعوت کرده است، خوزه موجیکا، رییس‌جمهوری اروگوئه نیز سفر رسمی خود را به کاراکاس تایید کرده است.

کریشتینا کرشنر، رییس‌جمهوری آرژانتین نیز روز پنجشنبه به هاوانا، پایتخت کوبا می‌رود.

اخیرا ایوو مورالس، متحد سیاسی رییس‌جمهوری ونزوئلا پیام‌های متعددی را برای هم‌بستگی و آرزوی سلامتی برای چاوز فرستاده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.