روسای کمیته‌های سنا معرفی لایحه تازه تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کردند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
جمعی از سناتورهای ارشد آمریکایی با انتشار یافتن نامه‌ای نعرفی لایحه تازه تحریم‌های ضد ایرانی را محکوم کردند.

فارس نوشت: جمعی از روسای کمیته‌های مختلف سنا با انتشار یافتن نامه‌ای تلاش همکارانشان در این مجلس برای معرفی لایحه تازه تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کردند.

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا همراه با ۲۵ سناتور دیگر روز پنجشنبه لایحه تازهی دربارهٔ تشدید تحریم‌ها علیه ایران معرفی کردند.

ده نفر از روسای کمیته‌های سنا در واکنش به این اقدام نامه‌ای به سناتور هری رید، رئیس کمیته اکثریت مجلس نوشتند و از وی خواستند معرفی لایحه منندز که می‌تواند «طرح اقدام مشترک» مورد توافق در ژنو را از مسیر خارج کند، به تعویق بیندازد.

منظور از «طرح اقدام مشترک» توافق موقتی است که در ۲۴ نوامبر (سوم آذرماه) بین ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان حاصل شد و هدف از آن بسترسازی برای حل و فصل کامل مناقشه یک دهه‌ای غرب با ایران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای این کشور بوده است.

دولت اوباما در توافق ژنو وعده داده است ظرف ۶ ماه آینده تحریم‌های تازهی علیه ایران وضع نکند.

در نامه سناتورهای ارشد آمریکایی آمده است: «در صورتی که ایران، هر زمانی از مفاد طرح اقدام مشترک عدول کند، یا این طرح به یک پیمان درازمدت برای حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور منتهی نشود کنگره باید فوراً لایحه تحریم‌های تازه را در دستور کار قرار دهد.»

این نامه می‌افزاید: «با این وجود، ما معتقدیم در شرایط فعلی که مذاکرات در جریان است وضع تحریم‌ها جریان را به نفع کسانی در ایران تغییر خواهد داد که دوست دارند مذاکرات شکست بخورد.»

سناتورهای ارشد آمریکایی در این نامه خواستار آن شده‌اند که پیش از هر گونه توافق دربارهٔ هر گونه اقدام در مجلس سنا دربارهٔ تحریم‌های ایران مشورت‌های لازم انجام شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.