روستا: آکادمی تئاتر سمندریان حرکتی به سوی تئاتر خلاق است

۰۶خردادماه،

نشست خبری آکادمی تئاتر حمید سمندریان/

هما روستا: راه اندازی آکادمی تئاتر سمندریان حرکتی به سوی تئاتر خلاق است، این آکادمی به کشف استعدادها و تشویق تئاترهای پیشرو و خلاق کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری آکادمی تئاتر حمید سمندریان صبح امروز دوشنبه ۶ خرداد با حضور هما روستا و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.

هما روستا در این نشست بیان کرد: برگزاری جایزه آکادمی استاد سمندریان همزمان با سالروز تولد او اردیبهشت ماه خواهد بود، تصمیم گرفتیم دیگر برای سمندریان سوگواری نکنیم چرا که او برای من و دوستدارانش زنده است بنابراین هر سال در اردیبهشت با برگزاری جشن سالروز تولد او جوایز آکادمی تئاتر حمید سمندریان را به برگزیدگانش اهدا می‌کنیم. این آکادمی به کشف استعدادها و تشویق تئاترهای پیشرو و خلاق کمک می‌کند.

روستا با اشاره به اینکه راه اندازی این آکادمی حرکتی به سوی تئاتر خلاق است گفت: استاد سمندریان همواره توجه به تئاتر پیشرو را دوست داشت جایزه این آکادمی به اثر و هنرمند برتر تئاتر تعلق می‌گیرد. هدف ما اهدای جایزه به بهترین‌هاست و اگر هر سال بهترینی وجود نداشت،‌تنها به برگزاری جشن سال روز تولد استاد سمندریان خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه آکادمی آیین نامه مشخصی ندارد عنوان کرد: علاوه بر من و کاوه سمندریان،‌ابراهیم حقیقی، حمید لبخنده، ‌محمدحسن معجونی، محمد یعقوبی، حمید پورآذری، محمدرسول صادقی و فریبرز دارایی نیز در ترکیب هیئت امناء این آکادمی حضور دارند.

روستا تصریح کرد: محمد چرمشیر،‌نمایشنامه‌ای را بر اساس رمان “آناکارنینا” برایم نوشت که بسیار آن را دوست داشتم و من را به زندگی بازگرداند. حسن معجونی من را بعد از ۱۴ سال دوری از تئاتر به صحنه آورد و از همه هنرمندانی که در شرایط سخت من را یاری کردند تشکر می‎کنم.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.