روسیه از برونئی ال ان جی می خرد

خبرگزای آریا- شرکت گازپروم در حال مذاکره با برونئی برای واردات ال ان جی از این کشور است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  روزنامه «ودومووستی» روسیه پنج شنبه گذشته (۲۹ تیر) اعلام کرد: در پی وجود ابهام هایی درباره تولید ال ان جی در روسیه، شرکت گازپروم در حال مذاکره با برونئی برای واردات ال ان جی از این کشور است.
شرکت گازپروم، دارنده بیشترین ذخایر گازی جهان، در پی بحران مالی جهان و کشف ذخایر نامتعارف گاز در آمریکا در تلاش برای راه اندازی پروژه های تولید ال ان جی در روسیه است.
این روزنامه به نقل از اسنادی که برای هیئت مدیره شرکت گازپروم تهیه شده بود، گزارش داد: واردات ال ان جی روسیه از برونئی می تواند پس از سال ۲۰۲۴، زمان منقضی شدن قراردادهای کنونی خرید ال ان از این کشور آغاز شود.
نیمی از سهام پروژه برونئی ال ان جی در اختیار دولت این کشور است و دو شرکت میتسوبیشی ژاپن و شرکت انگلیسی-هلندی شل نیز هر یک ۲۵ درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارند.
سخنگوی شرکت گازپروم از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.
ظرفیت جدید تولید سالانه حدود ۶۰ میلیون تن ال ان جی در روسیه در دست بررسی است،‌ اما هم اکنون تنها یک کارخانه فعالیت دارد و آن پروژه تولید ۱۰ میلیون تن در سال ال ان جی از پروژه ساخالین-۲ شرکت گازپروم روسیه است.
روسیه قصد دارد نقش بزرگی در صنعت ال ان جی ایفا کند اما به زودی و تا اواسط دهه جاری با افزایش رقابت روبه رو خواهد شد.
برونئی در جنوب شرق آسیا واقع شده که اقتصاد آن بر پایه صادرات، نفت، الوار، کائوچو و گاز طبیعی به ژاپن استوار است؛ این کشور، ششمین عرضه‌کننده بزرگ ال ان جی به ژاپن در سال ۲۰۱۱ بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.