روسیه،نشست ژنو را فرصت خوبی برای اجرای طرح عنان دانست

به گزارش ایرنا، لاوروف عصر جمعه پس از دیدار با ‘هیلاری کلینتون’ وزیر امور خارجه آمریکا در پشت درهای بسته در کنفرانس مطبوعاتی در سن پترزیورگ گفت : پس از مذاکرات با خانم کلینتون متوجه تغییر در موضع آمریکا در قبال سوریه شدم.

وی در باره این تغییر موضع چنین توضیح داد که از طرف آمریکایی هیچ گونه اولتیماتومی اعلام نشد وهمچنین خانم کلینتون سخنی درباره تغییر ناپذیر بودن سند نهایی درنشست ژنو نگفت.

لاوروف گفت: خانم کلینتون که سیاستمدار با تجربه ای است خاطرنشان کرد که موضع روسیه را در قبال سوریه درک می کند و ما هم بصورت متقابل پاسخ دادیم.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: قرار شد راهکارهایی را جستجو کنیم که مواضع را بر اساس این تفاهم نزدیک کند که طرف های سوری برای انجام گفت و گوهای ملی تشویق شوند.

وی افزود: اما توافق در باره سرنوشت دولت سوریه باید بر عهده طرف های سوری باشد و این دیدگاه در بیانیه سران روسیه و آمریکا در اجلاس ‘لوس کابوس’ مکزیک نیز مورد تاکید قرار گرفت.

نشست بین المللی سوریه روز شنبه در ژنو برگزار می شود و در آن پنج عضو دائمی شورای امنیت و کشورهای همسایه سوریه در باره راههای حل مسایل این کشور گفت و گو می کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۲۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.