روسیه آمریکا را به اتخاذ سیاست دوگانه در قبال سوریه متهم کرد

۰۵م اسفند ،

5555555555.jpeg

وزیر امور خارجه روسیه آمریکا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال سوریه متهم کرد و گفت که واشنگتن حتی بیاینه شورای امنیت در محکوم کردن انفجار خودرو در دمشق را بلوکه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود در مسکو تاکید کرد: واشنگتن با بلوکه کردن بیانیه “محکومیت حملات تروریستی” نزدیکی سفارت روسیه در دمشق که مرگ ۵۰ تن را به دنبال داشت، مسکو را ناامید کرد. واشنگتن وحدت بین‌المللی را در جنگ با ترور تهدید می‌کند.

لاوروف تصریح کرد: به اعتقاد ما این یک سیاست دوگانه است و ما شاهد تمایل خطرناک همتایان آمریکایی خود در سرپیچی از اصل اساسی محکومیت بدون قید و شرط هرگونه اقدام تروریستی هستیم، اصلی که وحدت و انسجام جامعه بین‌المللی در جنگ با تروریسم محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: مسکو و چین خواهان احترام به منشور سازمان ملل در خصوص سوریه و مخالف هرگونه دخالت نظامی در این کشور می باشند.

این در حالی است که سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که واشنگتن هیچ بیانیه‌ محکومیت را بلوکه نکرده و تنها در پی ارائه یک متن متوازن‌تر در انتقاد از نیروهای دولتی بوده است.

براساس گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه و چین موضعی واحد در خصوص اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه مساله سوریه، وضعیت افغانستان و پرونده هسته‌ای ایران دارند. ما در همه این مسائل بر لزوم پایبندی به قوانین بین‌المللی، احترام به منشور سازمان ملل و عدم دخالت کشورهای خارجی در درگیری‌های داخلی و استفاده از زور در آنها تاکید داریم.

وی افزود: تاکید ما اتکا به روش‌های سیاسی و دیپلماتیک در حل و فصل بحران‌های منطقه و جهان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.