روسیه انفجارهای تروریستی در حلب را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، در این بیانیه یاداوری شده است: روز چهارشنبه در شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه چند انفجار رخ داد که بر اثر آن ۲۷ نفر قربانی و بیش از ۷۰ نفر هم مجروح شدند.

بیانیه می گوید: بار دیگر هر گونه مظاهر تروریستی را به شدت محکوم و استفاده از شیوه های تروریستی در هر شرایطی از جمله مناقشات داخلی را غیرقابل قبول می دانیم.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: سفارش دهندگان و عاملان این گونه اقدامات شرارت آمیز که منجر به کشتار و آزار افراد غیرنظامی می شود، باید شناسایی و به کیفر اعمال خود برسند و حمایت از کسانی که به چنین جنایت هایی دست می زنند غیراخلاقی و غیرقابل قبول است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه بر ضرورت توقف فوری خشونت ها در سوریه و حل و فصل مسایل این کشور از راههای مسالمت آمیز و گفت و گو بر اساس قطعنامه های ۲۰۴۲ و ۲۰۴۳ و مفاد توافقنامه ژنو تاکید شده است.

گروه های مسلح مخالف دولت سوریه که در روزهای اخیر شکست های سنگینی از ارتش این کشور متحمل شده اند، استفاده از شیوه های تروریستی برای رسیدن به اهداف خود را تشدید کرده اند.

روسیه که تاکنون تمامی عملیات تروریستی در سوریه را محکوم کرده، بارها سکوت کشورهای غربی عربی پشتیبان تجهیز و تسلیح عوامل مسلح داخلی و خارجی و اعزام آنان به سوریه در برابر اقدامات تروریست ها را مورد انتقاد قرار داده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.