روسیه بدنبال پایان بی سروصدا و آبروریزی جنگ اوکراین است

ادعا شده است که یکی از مقامات ارشد کرملین با روسای اطلاعاتی و دیپلمات‌های غربی تماس برقرار کرده تا به پایان دادن به جنگ اوکراین کمک کنند.

روسیه بدنبال پایان بی سروصدا و آبروریزی جنگ اوکراین است

به گزارش ممتاز نیوز، روزنامه دیلی میرر نوشت: گفته می‌شود که این منبع مدعی است که “اکثر سران مسکو شدیدا نسبت به خط سیر حمله به اوکراین و گزند تحریم‌های گسترده‌ای که غرب در واکنش به آن اعمال کرده، نگران هستند.”

در مدرکی که ظاهرا در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی غربی قرار گرفته و روزنامه دیلی میرر نیز آن را مشاهده کرده، آمده است: «یکی از نمایندگان دایره اطرافیان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره‌ای تمایل به مذاکره را اعلام کرده است.»  

به ادعای این منبع، «در حال حاضر سران کرملین مضطرب و نگران هستند.»

هنوز مشخص نیست که کدام یک از مقامات ارشد مسکو احتمالا برنامه‌های پوتین را زیر سوال برده اما این مدرک ظاهرا این مقام را به عنوان یکی از “ستون‌های دولت” در روسیه توصیف کرده است.

یکی از منابع دیپلماتیک اوکراین به روزنامه دیلی میرر گفت: «از شنیدن اینکه مقامات عالی‌رتبه کرملین در تلاشند تا با آژانس‌های اطلاعاتی غربی پشت سر پوتین ارتباط برقرار کنند، تعجب نکردیم.»

این منبع افزود: «معمولا همان طور که در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم رخ داد، مقامات در طرفی که نگران آینده‌شان هستند رویکردهایی را برای تضمین آینده‌شان اتخاذ می‌کنند.»

طبق گزارش‌ها، سیاستمداران ارشد منتقد یا حامیان صلح در مسکو با چالش‌هایی مواجه هستند.

آناتولی چوبایس، معاون سابق نخست وزیر روسیه که بر تغییر روسیه از اقتصاد کمونیستی به کاپیتالیسم نظارت داشت، در مارس سال جاری میلادی در اعتراض به جنگ اوکراین از سمت خود به عنوان نماینده ویژه پوتین در سازمان‌های بین‌المللی استعفا داد و روسیه را ترک کرد تا در تبعید خودخواسته زندگی گند.

چوبایس ۶۷ ساله اواخر ماه گذشته پس از احساس بی‌حسی در بدنش، به طور ناگهانی و جدی مریض شد و در حال حاضر به خاطر یک اختلال عصبی نادر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. بیماری چوبایس تازه‌ترین مورد در سری موارد مشکوکی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب، در رابطه با بازرگانان و مقامات روسی و خانواده‌هایشان گزارش شده است.

طبق گزارش دیلی میرر، هنوز مشخص نیست که مقام ارشد ادعایی در کرملین، چه نوع کمکی را به آژانس‌های اطلاعاتی غربی برای کمک به پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.