روسیه بر لزوم مخالفت سازمان ملل با بکارگیری زور در کشورهای خاورمیانه تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، لوکاشویچ روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه روسیه سرپرستی هیات نمایندگی این کشور را در شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برعهده دارد و در نشست ویژه ای هم درباره خاورمیانه در نیویورک شرکت می کند.

وی افزود: این نشست ۲۶ ماه سپتامبر (پنجم مهر ماه) با عنوان ˈصلح و امنیت در خاورمیانهˈ در شورای امنیت برگزار می شود.

لوکاشویچ خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر تشریک مساعی کشورهای جهان با تمرکز بر برتری قانون در واکنش های به بحرانها در جهت توسعه همکاریهای چندجانبه تاکید خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در شرایط نوسازی نظام روابط بین المللی که با رشد بی ثباتی و گسترش کانون های مناقشه همراه می باشد،باید به تحکیم همکاری های بین المللی تحت نظارت سازمان ملل بر اساس معیارهای قوانین بین المللی توجه خاص داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: امیدواریم که دعوت ما در سازمان ملل برای خودداری از اتخاذ رویکردهای غیر متوازن و یکجانبه برای برقراری گفت و گوهای صلح پذیرفته شود.

وی ادامه داد: این امر با توجه به رویدادهای جاری خاورمیانه و شمال آفریقا از اهمیت خاصی برخوردار است.

روسیه با حمله آمریکا و متحدانش به لیبی در سال ۲۰۱۱ به شدت مخالف بود و در حال حاضر نیز با تکرار سناریوی لیبی در سوریه با توجه به خسارات بسیار سنگین اقدامات یکجانبه و فراقانونی ناتو و غرب مخالفت می کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.