روسیه: جایگزینی برای برجام وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که موضع روسیه درخصوص برنامه‌ها پیرامون برجام تغییری نکرده است.

روسیه: جایگزینی برای برجام وجود ندارد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در واکنش به سخنان اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: این‌ توافق (برجام) موضوعیت خود را از دست نداده است و تمامی کشورهای شورای امنیت سازمان ملل از جمله خود ایالات متحده باید آن را حفظ کنند. ما بر این مسئله اصرار داریم. درخصوص جایگزین‌های احیای برجام هم طرف روسی بر این باور است که هیچ جایگزینی برای توافق هسته‌ای وجود ندارد.

زاخارووا در ادامه بیان کرد: زمانی که ایالات متحده دست به خراب کردن و خروج یکجانبه از برجام زد و گفت «ما خاص هستیم» و به همین دلیل توافق را ترک کردند، ما همچنان تاکید داشتیم که این سند هیچ جایگزینی ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که واشنگتن بار دیگر مواضعش را تغییر داد – که این مرتبطه هم راستا با توافق بود – ما پای موضع گذشته خودمان ایستادیم و به همین دلیل در مذاکرات شرکت کردیم تا بتوانیم به عنوان یک شریک واقعی هر چه سریع‌تر توافق را احیا کنیم.

سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر اخیر به تل‌آویو «گزینه جایگزین» مورد نظر واشنگتن را با مقامات صهیونیستی مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی مشاور امنیت ملی آمریکا به مقامات این رژیم گفته است که ایالات متحده در صورت شکست مذاکرات اتمی وین تحریم‌های اقتصادی بیشتر و شدیدتری علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این رسانه‌ها مدعی شدند که اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد، قدرت‌های جهانی حاضر در این مذاکرات نیز از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت خواهند کرد.

رسانه‌های صهیونیستی هچنین در گزارش‌های خود ادعا کردند که افزایش فشارهای اقتصادی به‌ویژه تحریم‌های شدیدتر علیه بخش صادرات و واردات نفت ایران از مهمترین شاخص‌های گزینه جایگزین مذاکرات در نظر گرفته شده است.گزینه جایگزین همچنین شامل محکومیت ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم مقامات عالی جمهوری اسلامی خواهد شد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین مدعی شدند که آمریکا در هفته‌های آینده بدون اعمال تحریم‌های بیشتر به مذاکرات اتمی با ایران ادامه خواهد داد و تنها در صورت شکست این مذاکرات به ابزار افزایش تحریم‌ها به عنوان جایگزین دیپلماسی روی خواهد آورد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.