روسیه جایگزین بومی اینستاگرام را معرفی کرد

کارآفرینان حوزه فناوری در روسیه اعلام کردند یک نرم افزار اشتراک‌گذاری تصویر ساخت این کشور طی چند روز آینده با هدف جایگزینی اینستاگرام که اخیرا از سوی مقامات مسکو فیلتر شد، شروع به کار می‌کند.

روسیه جایگزین بومی اینستاگرام را معرفی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، وب سایت مربوط به این پروژه امروز چهارشنبه اعلام کرد این سرویس جدید که به نام “روس گرام” (Rossgram) شناخته می‌شود در ۲۸ مارس راه اندازی می‌شود و دارای عملکردهای اضافی مانند جذب سرمایه گروهی و دسترسی پولی برای برخی از محتواها است.

آلکساندر زوبوف، مدیر روابط عمومی این ابتکار عمل در صفحه خود در شبکه اجتماعی روسی VKontakte نوشت: کریل فیلیمونوف، شریک من و گروه توسعه دهندگان ما هم اکنون آمادگی این تحول را داریم و تصمیم گرفتیم این فرصت را برای ایجاد معادل روسی یک شبکه اجتماعی پرطرفدار محبوب هموطنانمان از دست ندهیم.

 شرکت دولتی تنظیم ارتباطات روسیه، Roskomnadzor، دسترسی به اینستاگرام در این کشور را از روز دوشنبه مسدود کرد؛ این اتفاق بعد از آن افتاد که چند روز پیش شرکت متا پلتفرم، مالک آمریکایی اینستاگرام گفت که به کاربران این رسانه اجتماعی در اوکراین اجازه می‌دهد پیام‌هایی مانند “مرگ بر مهاجمان روسی” را ارسال کنند.

متا که مالک فیس‌بوک نیز هست، اعلام داشت که این تغییر موقت در سیاستش در قبال ترویج سخنان مروج نفرت تنها در قبال اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور اعمال می‌شود و “جلوگیری از ابراز مقاومت و خشم اوکراینی‌ها در برابر نیروهای نظامی مهاجم اشتباه است.”

روسیه که پیش از این فیسبوک را نیز فیلتر کرده بود دست به افتتاح یک تحقیقات کیفری علیه شرکت متا زد و دادستانها از یک دادگاه خواستند این شرکت فن آوری آمریکایی را به عنوان یک “سازمان افراطگر” تعیین کنند.

همچنین روسیه در ماه‌های اخیر در حال توسعه فناوری داخلی خود از جمله تلفن‌های هوشمند AYYA T1 تولید شده توسط شرکت دولتی Rostec بوده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.