روسیه حمله تروریست ها به مقر کانال الاخباریه سوریه را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه روز پنجشنبه وزارت امور خارجه روسیه، لوکاشویچ یادآوری کرد: در جریان حمله به مقر کانال تلویزیونی ‘الاخباریه’ در شهرک ‘دروشا’ در استان ‘ریف دمشق’ سه کادر خبری این رسانه و چهار محافظ کشته و بخشی از اموال ساختمان محل استقرار کانال تلویزیونی به غارت رفته و قسمت دیگر نابود شد.

وی افزود: الاخباریه یک کانال غیردولتی است که سیاست خبری آن با سیاست های میهن دوستانه رسانه های خبری دولتی و وفادار به دولت سوریه فرق می کند.

لوکاشویچ گفت: کانال الاخباریه رویدادهای سوریه ازجمله زد و خوردهای نیروهای دولتی با گروه های مسلح غیرقانونی را بطور فعال پوشش خبری می دهد.

وی افزود: این اقدام وحشیانه تسویه حساب خونین با افرادی است که تلاش می کنند تصویر واقعی رویدادهای سوریه را به ملت این کشور و افکار عمومی عربی و بین المللی نشان دهند و این اقدام آنان خوشایند برخی ها نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: هیچ شکی نیست که این اقدام با انگیزه سیاسی انجام گرفته و علیه یک گروه خاص و رسانه های خبری هدف گیری شده است.

وی همچنین از اینکه برخی کشورهای عربی تصمیم به قطع پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی سوری از طریق ماهواره های ‘عرب سات’ و ‘نایل سات’ گرفته اند، ابراز تاسف و از اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم کانال تلویزیونی ‘ال دنیا’ نیز انتقاد کرد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.