روسیه خواستار مقابله جدی با تروریست ها در سوریه شد

به گزارش ایرنا در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه یادآوری شده است: در سوریه در روزهای ۲۷ و ۳۰ ماه آوریل گذشته در چندین شهر انفجارهای رخ داد که بر اثر آن دهها نفر کشته و مجروح شدند.

در بیانیه گفته شده است: در اقدام ضدانسانی تروریست ها در شهر ‘ادلیب’ در شمال سوریه یک مقر دولتی و دفتر نیروهای اطلاعاتی مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن ۹ نفر کشته و دهها غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

روسیه در این بیانیه با ابراز همدردی با بستگان قربانیان این حملات تروریستی، اعمال تروریست ها را به شدت محکوم کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: در سوریه تلاش های گسترده ای برای بی ثبات کردن اوضاع و ناکامی طرح ‘کوفی عنان’ نماینده دبیر کل سازمان ملل در مسالهاین کشور صورت می گیرد.

در این بیانیه با اشاره همزمانی انفجارهای تروریستی اخیر سوریه با ورود ژنرال ‘مود’ فرمانده ناظران سازمان ملل به این کشور آمده است: هیچ شکی نیست افرادی که مخالف تلاش ها برای بهبودی اوضاع سوریه هستند در پشت سر اعمال تروریستی اخیر در این کشور قرار دارند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با بیان اینکه در طرح عنان پایان خونریزی ها و خشونت ها در سوریه پیش بینی شده است، تاکید کرده است: در این شرایط وظیفه جامعه جهانی جلوگیری از ناکامی طرح عنان است.

در بیانیه تصریح شده است که مسکو تمام مساعی لازم را برای توقف خشونت ها در سوریه به عمل می آورد و برای این منظور باید شرایط برای کسب توافق سوری ها در باره حکومت خود بدون مداخله خارجی فراهم شود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۸۸۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.