روسیه صنعت سینما را در شبه جزیره کریمه احیا می کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور قصد دارد دو جشنواره سینمایی که پیش از این در کریمه برگزارمی شد را احیا کند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین از اسکرین دیلی ، گفته می گردد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشور روسیه با ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ این کشور مذاکراتی مبنی بر احیای جشنواره بین المللی فیلم شهر یالتا مرکز کریمه داشته است.همچنین قرار است جشنواره بین المللی فیلم کودک شهر کوچک گورزوف نیز بار دیگر از سر گرفته شود.

مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه ضمن تائید این گفت و گو اعلام کرد که به احتمال فراوان این دو جشنواره در سال جاری فعالیت خود را از سر می گیرند و مهمانانی از سراسر روسیه ( و در آینده نزدیک از دیگر کشور های جهان) در این دو جشنواره حاضر خواهند شد.

پوتین اعلام کرده که حاضر است شهر یالتا را به عنوان مرکز سینمایی کشور روسیه باردیگر آماده فعالیت کند.استودیو های سینمایی این شهر در دوران شوروی سابق ، محل تولید مهم ترین آثار سینمایی شوروی از جمله فیلم های آندری تارکوفسکی بوده اند.

هفته قبل دیمیتری مدودوف اول وزیر روسیه اعلام کرده بود که به منظور شکوفایی صنعت سینمای روسیه و خارج کردن شبه جزیره کریمه از انزوا، استودیو های فیلمسازی مستقر در این منطقه باردیگر احیا خواهند شد.این استودیو ها که هم اکنون در حالت نیمه تعطیل قرار دارند، صنعت سینمای ایدئولوژیک شوروی را در سال های پس از انقلاب کمونیستی سال ۱۹۱۷ بنیان نهادند.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.