روسیه عضو پیمان منع تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو قصد ندارد به پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای بپیوندد.

روسیه عضو پیمان منع تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه قصد ندارد به پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای بپیوندد.
این هفته، وین میزبان اولین کنفرانس نمایندگان ۸۶ کشور امضا کننده معاهده منع جنگ‌افزار هسته‌ای بود. کشورهای امضا کننده این معاهده عضو ناتو نیستند و سلاح هسته‌ای ندارند.
به گفته زاخارووا، مسکو قاطعانه به این موضع پایبند است که توسعه معاهده منع جنگ‌افزار هسته‌ای زودرس، اشتباه و اساسا معکوس بوده است.
زاخارووا تصریح کرد: این توافق هیچ کمکی به کاهش خطرات فزاینده هسته‌ای نمی‌کند و بشریت را یک قدم به هدف مندرج در آن نزدیکتر نمی‌کند. رویکرد تعیین شده در پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای تنها منجر به افزایش تناقضات بین کشورهای هسته‌ای و غیرهسته‌ای می‌شود.
وی تاکید کرد که این سند شرایط نظامی-سیاسی و نظامی-استراتژیک را در نظر نمی گیرد و مغایر با این اصل است که خلع سلاح هسته‌ای باید به گونه‌ای انجام شود که منجر به افزایش سطح امنیت همه شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان داشت: در ارتباط با تمایل به اجرای دائمی تلاش ها برای جهانی سازی پیمان منع جنگ‌افزار هسته‌ای، همانطور که در اسناد نهایی کنفرانس کشورهای عضو ثبت شده است، تأکید می‌کنیم که روسیه قصد ندارد به این توافق نامه بپیوندد و قصد دارد از تفاهم پیروی کند. زاخارووا در پایان گفت که این معاهده هیچ استاندارد جهانی را ایجاد نمی‌کند – نه اکنون و نه برای آینده.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.