روسیه: کشتار الحوله نتیجه کمک تسلیحاتی به مخالفان دولت سوریه است

به گزارش ایرنا، لوکاشویچ روز جمعه با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وقایع بی رحمانه در روستای الحوله که بیش از یک صد نفر کشته بر جای گذاشت، باعث شد که اوضاع در سوریه و پیرامون آن بیش از پیش وخیم شود.

در این بیانیه افزوده شده است: نتایج تحقیقات انجام شده توسط مقامات سوریه که روز ۳۱ ماه مه اعلام شد، حاکی از آن است که این یک اقدام برنامه ریزی شده از سوی مخالفان بود که با هدف عقیم گذاشتن روند سیاسی در این کشور به انجام رسید.

لوکاشویچ با یادآوری این که روسیه بارها توجه جامعه بین المللی را به وضع واقعی در رابطه با اجرای طرح ‘کوفی عنان’ جلب کرده است، نوشت: ‘عدم آمادگی بعضی شرکای بین المللی و منطقه ای برای حل مساله سوریه از راه مسالمت در نوبت اول مانع اجرای این طرح می شود’.

در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: ‘کشتار الحوله نشان داد که کمک مالی و تسلیحاتی به گروه های مسلح و حمایت و تشویق نیروهای تندرو چه عواقبی را در پی دارد’.

لوکاشویچ در باره ادعاهایی مبنی بر اینکه گویا روسیه با سیاست خود مانع ایجاد ائتلاف متحد بین المللی شده و بدین ترتیب به در گرفتن جنگ داخلی در سوریه مساعدت می کند، اظهار داشت: ‘چنین برخوردهایی مشکل می تواند ثمرات خوبی به بار آورد’.

وی تاکید کرد، فرصت زیادی برای حل و فصل صلح آمیز بحران سوریه وجود دارد و نباید گذاشت که این فرصت از دست برود.

اروپام/۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۷۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.