روسیه: مخالفان دولت سوریه دچار چنددستگی شده اند

به گزارش ایرنا، ˈمیخاییل بوگدانفˈ که در دو روز اخیر با چند تن از مقام های دولت فرانسه و سران گروه های مختلف دولت سوریه در پاریس دیدار کرده است، روز دوشنبه به ریانووستی گفت: اقدام های برخی از اعضای گروه اقدام، مانع اتحاد نیروهای مخالف دولت سوریه بر محور واحد میهن دوستی و نظام سیاسی چند قطبی در این کشور شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به دیدارهای خود با چند تن از سران مخالفان دولت سوریه از جمله رهبران ˈشورای ملی سوریهˈ، ˈکمیته هماهنگی ملیˈ و نیز ˈعبدالحلیم خدامˈ معاون سابق رییس جمهوری سوریه گفت: از این دیدارها به این نتیجه رسیدم که سران گروه های مخالف دولت سوریه دیدگاه واحد و رویکرد مشترکی در باره مسایل ندارند.

بوگدانف خاطرنشان کرد: اختلاف های شدیدی میان گروه های مخالف دولت سوریه وجود دارد، بطوری که آنها به یکدیگر اعتماد ندارند.

وی افزود: علت این امر پایبندی گروه های مخالف دولت سوریه به ایدئولوژی های متفاوت و نیز تناقض منافع اقشار مختلف و گروه های مذهبی و قومی سوریه می باشد.

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه گفت: علاوه بر این، بازیگران خارجی هم در پشت سر گروه های مخالف دولت سوریه قرار گرفته اند که با اقدام های خود بر اختلافات آنها دامن می زنند.

وی خاطرنشان کرد که برخی بازیگران خارجی اهداف دیگری غیر از حل مسایل سوریه دارند.

بوگدانف در پایان خاطرنشان کرد که ابتکار کمیته ملی هماهنگی سوریه برای برگزاری کنفرانس گروه های مخالف دولت سوریه در دمشق به قوت خود باقی است و روسیه نیز از این ایده پشتیبانی کرده است.

روسیه بر خلاف کشورهای غربی که فقط درصدد مداخله در امور داخلی سوریه هستند و قصد خود را از برکناری نظام قانونی این کشور پنهان نمی کنند، تلاش می کند تا موجبات آشتی ملی در سوریه و آغاز گفت وگوهای سیاسی برای رفع بحران در این کشور را فراهم کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.