روسیه: مخالفان سوری موشک‌های استینگر دارند

aljazeera2-19.jpg

درحالی که آمریکا هرنوع کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری را تکذیب می‌کند، فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد شورشیان سوریه موشک ضدهوایی آمریکایی “استینگر” در اختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ژنرال نیکولای مارکارف، فرمانده ستاد نیروهای مسلح روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شورشیان مسلح سوری از سلاح‌های زمین‌به هوا، از جمله موشک‌های پیشرفته “استینگر” ساخت آمریکا استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مشخص نیست این سلاح‌ها از کجا آمده‌اند اما ما باید بفهمیم که چه کسی این سلاح‌ها را ارسال کرده و یا در اختیار مخالفان سوری قرار داده است.

مارکارف افزود: این سلاح‌ها ممکن است از راه‌های مختلف به دست مخالفان سوری رسیده باشد و این احتمال نیز وجود دارد که این تسلیحات از طریق هوایی و توسط هواپیما‌های غیر نظامی به سوریه منتقل شده باشد که این مسئله بسیار خطرناک است.

مسلح شدن شورشیان به موشک‌های استینگر به مخالفان سوری کمک‌می‌کند تا از خود در برابر حملات هلیکوپترها و جنگنده‌های نیروی هوایی سوریه دفاع کنند.

موشک‌ استینگر یک سامامانه پدافند هوایی ساخت کشور آمریکا است که قابلیت حمل بر روی دوش و خودروهای سبک را و با اشعه فروسرخ هدایت می‌شود.

این موشک توانایی رهگیری و سرنگونی هواپیما و هلیکوپتر را در ارتفاعی نزدیک به ۵ کیلومتر دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.