روسیه ۲۱ میلیارد دلار برای توسعه صنایع فضایی خود هزینه می کند

به گزارش ایرنا، مدودیف روز دوشنبه در جلسه دولت روسیه که به مسایل بخش فضایی این کشور اختصاص داشت، با اشاره به رقم اعلام شده برای توسعه بخش فضایی گفت: این مبلغ بزرگی است و نباید اجازه داد تا بخش قابل توجه آن بدون هدف هزینه شود.

وی بدون اشاره به فاصله زمانی که قرار است این اعتبار و بودجه در نظر گرفته مصرف شود، خاطرنشان کرد که این مبلغ در سالهای آینده صرف توسعه بخش فضایی در روسیه می شود.

نخست وزیر روسیه همچنین گفت که باید از تکرار حوادث در بخش فضایی این کشور جلوگیری شود، زیرا که این موضوع به وجهه روسیه به عنوان قدرت پیشرو فضایی در جهان ضربه وارد می کند.

مدودیف که ماه گذشته به دنبال ناکامی پرتاب دو ماهواره مخابراتی چند نفر از مسوولین فضایی این کشور را از مقام خود برکنار کرده بود، خاطرنشان کرد: مسوولیت بروز حوادث در فضاپیماها بر عهده تمام افرادی خواهد بود که بر روی آن کار می کنند.

یک فروند موشک ˈپروتون-امˈروسی روز ۱۷ مرداد ماه یک دستگاه ماهواره اندونزیایی به نام ˈTelkom 3ˈ و ماهواره روسیˈ Express MD2ˈ را به فضا پرتاب کرد، اما این ماهواره ها به مدار مورد نظر نرسیدند.

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری روسیه، بوستر Briz-M که ماهواره ها بر روی آن بر بدنه موشک ماهواره بر نصب شده بود، پیش از موعد از موشک جدا شد.

مقام های فضایی روس اعلام کردند این ماهواره ها غیرقابل استفاده می باشند.

شکست پرتاب ماهواره های مخابراتی توسط موشک ماهواره بر روسی، برنامه پرتاب های فضایی نظامی روسیه را به تعویق انداخت و ˈاولگ اوستاپنکوˈ فرمانده نیروی پدافند هوا -فضای روسیه بتازگی اعلام کرد: برنامه پرتاب ماهواره های وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۱۲ به دلیل وقوع سانحه ماهواره های مخابراتی روسی و اندونزی به تغویق افتاد.

فرمانده نیروی پدافند هوا – فضای روسیه گفت: برنامه پرتاب های ماهواره های وزارت دفاع تغییر می کند، زیرا که در پرتاب ماهواره های آن هم از بوستر ˈBriz-Mˈ استفاده می کنیم.

به دنبال این حوادث رسانه های خبری از نابسامانی و ورشکستگی در صنایع فضایی روسیه خبر دادند که این امر از سوی مقام های روس رد شد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ **۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.