روس‌ها فیلم‌های فیلمخانه ملی ایران را ترمیم می‌کنند

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در این بازدید که سه ساعت به طول به انجامید، جواد شمقدری از استودیو و پلاتوها و بخش‌های مختلف تدوین، صداگذاری و جلوه‌های ویژه کامپیوتری دیدن به عمل آورد.

 شهرک سینمایی روسیه در مرکز شهر مسکو واقع شده است.

در ادامه بازدید از این شهرک سینمایی، نحوه استقرار سیستم دیجیتال در فرآیند تولید و نمایش و به کارگیری ابزارهای اسکنر و پرینتر و پروژکتورهای نمایش دیجیتال و سرور مرکزی که همه فعالیت‌های دیجیتالی فیلمسازی را پشتیبانی می‌کند مورد توجه قرار گرفت و از موزه ابزارآلات و تجهیزات راک‌سوار فیلم‌های تاریخی نیز بازدید به عمل آمد.

شمقدری در ادامه دیداری نیز با کاوِن شاه‌نظروف رئیس مُس‌فیلم داشت که خود از کارگردانان و فیلمسازان مشهور روسی است.
 

شاه‌نظروف در این دیدار ضمن تجلیل از سینمای ایران و ابراز خوشحالی از دو سفری که به ایران داشته و در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شرکت کرده، خواستار گسترش همکاری‌های سینمایی شد و گفت همه ظرفیت مُس‌فیلم آماده  ارائه خدمات به فیلمسازان ایرانی است تا ایران و روسیه بتوانند در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه فیلم سینمایی اقدام کنند.

همچنین مقرر شد یک نسخه از فیلم‌های قدیمی سینمای روسیه به فیلمخانه ملی ایران اهدا شود.

در پایان این بازدید در خصوص ترمیم فیلم‌های فیلمخانه ملی ایران نیز مذاکراتی انجام و مقرر شد با همکاری مُس‌فیلم، آن تعداد فیلم‌های آرشیوی و ارزشمند فیلمخانه ملی ایران که نیاز به ترمیم دارد با مشارکت مُس‌فیلم نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام شود.

همچنین در دیدار مسئول بین‌الملل مُس‌فیلم با رئیس سازمان سینمایی توافقاتی در خصوص برگزاری هفته فیلم مستند ایران در مسکو در فصل پاییز صورت گرفت.
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.