روش‌ها و ابزارهای جنگ نرم دشمنان علیه ملت و جوانان ایران

فروردین ۱۴۰۳

امیر سیاری در اولین همایش بازخوانی ماموریت‌های عقیدتی سیاسی تشریح کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مؤلفه‌های برترساز جوانان ایران مانند شهادت‌طلبی، ایثارگری و ولایتمداری و … گفت: امروزه ۹۰۰ شبکه ماهواره‌ای به صورت شبانه روزی به تبلیغ فرهنگ غربی و فعالیت علیه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند که تنها راه مقابله با آن بصیرت داشتن است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین همایش بازخوانی ماموریت‌های عقیدتی سیاسی که در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد با اشاره به مولفه‌های برترساز در دوران دفاع مقدس مانند شهادت طلبی ایثارگری ولایتمداری و … اظهار داشت: وقتی که یک گروه از تکاوران نیروی دریایی ما ۳۴ روز مقاومت جانانه در خرمشهر می‌کنند یا ناو موشک‌انداز پیکان حماسه آفرینی می‌کند یا در نیروی هوایی یک خلبان با بمباران بغداد سبب می‌شود تا میزبانی اجلاس عدم تعهد از عراق بازپس گرفته شود یا در نیروی زمینی نیز به همین ترتیب خصوصیات ویژه‌ای در این اشخاص وجود داشته و آن فرد مهم است ویژگی برتر ساز دارد.

وی افزود: محور ایجاد و ارتقای این مولفه‌ها در نیروی انسانی نیروی دریایی و همه نیروها در سازمان عقیدتی سیاسی استزیرا محور کار عقیدتی نزدیک کردن دل‌ها به خداست البته این وظیفه همه ما مسئولان مجموعه است که در تقویت نیروی الهی محور و ولایت‌مدار بکوشیم اما محور کار عقیدتی همین است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در مقطع زمانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با توجه به شور انقلابی پیشرفت کارها زیاد بود و جوانان به جلو می‌رفتند و سبب این بود که هنوز این قدر فعالیت‌های دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران و جایگاه معنویت در کشور زیاد نشده بود و اگر هم تهاجم فرهنگی و اقدامات ضد دین و ضد کشور بود این قدر ارتباطات و تبادل اطلاعات نبود که سبب شود زمان و جبر را تغییر دهد.

امیر سیاری گفت: از سال ۶۷ مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، یعنی ۲۵ سال پیش و بعد از آن نیز تاکید فرمودند که این به شبیه‌خون فرهنگی تبدیل شده و ما به مسئولین می‌گوییم بعضی‌ها متوجه نیستند.

وی افزود: ایشان بعدها بحث ناتوی فرهنگی را در جمع دانشگاهیان در سفر سمنان مطرح کردند که نشان دهنده اهمیت این قضیه است.

امیر سیاری اظهار داشت: از نظر ارتباطات، زمان خیلی تغییر کرده و ما باید توجه خود را نسبت به ویژگی‌های برتر ساز نسبت به آنچه که قبلا داشتیم افزایش دهیم زیرا زمان، آدم‌ها و ارتباطات بسیار تغییر پیدا کرده و برای نهادینه کردن و ارتقای این مولفه‌های برترساز در برابر استکبار جهانی باید به کارهای ویژه‌ای رجوع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز برای تاثیرگذاری بر ملت ما و جوانان کشور، جنگ نرم مهم است و هدف جنگ نرم، تسلط بر افکار و وادار کردن ما به کاری است که دشمن می‌خواهد آن هم نه از روی اجبار بلکه از روی اختیار.

وی گفت: دشمن می‌خواهد اول روی باورهای ما مانند شهادت طلبی، ایثارگری، ولایتمداری، دین، آیین و ناموس تاثیر بگذارد و پس از آن باور روی افکار تاثیر می‌گذارد و وقتی افکار تغییر کرد رفتارها تغییر می‌کنند و بعد تغییر در ساختار یعنی همان چیزی که دشمن می‌خواهد به وجود می‌آید و این روند جنگ نرم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به روش‌های گفتاری، رفتاری و شبکه‌ای در جنگ نرم اظهار داشت: در روش گفتاری، عملیات روانی، ادراکی، دیپلماسی عمومی، فریب استارتژیک و در روش رفتاری، اعتراض، عدم همکاری با دولت، مداخله غیر خشونت‌بار و جذب مخالفان نظام و در روش شبکه‌ای به صورت دیجیتالی و الکترونیکی عمل می‌کند.

وی با اشاره به ابزارهای جنگ نرم و تقسیم آن به صنایع فرهنگی، رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی تصریح کرد: در صنایع فرهنگی، سینما، انیمیشن، ماهواره، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای و موسیقی وجود دارد که می‌بینید چگونه در ملت نفوذ می‌کنند و همچنین در عرصه رسانه‌ها، مطبوعات، رادیو تلویزیون و خبرگزاری‌ها می باشند و نیز در عرصه فناوری‌های نوین ارتباطی، اینترنت، سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها، سایت‌های اشتراک‌گذار، شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، تویتر، ویکی‌ها مانند ویکی پدییا، ایمیل، چت، تلفن همراه، اس ام اس، بلوتوث، ام ام اس و … وجود دارد که اگر شما آن‌ها را ندانید مطمئنا فرزندان شما به خوبی نسبت به آن‌ها آگاهی دارند که می‌توانید از فرزندان خود آموزش بگیرید!

امیر سیاری گفت: برابر با بررسی‌های انجام شده در سال ۸۷، ۴ میلیون سایت مروج فساد در اروپا و آمریکا طراحی شده که در کشورهای جهان سوم قابل استفاده است.

وی افزود: امکان دریافت شش هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران وجود دارد و نه هزار شبکه نیز به صورت کارتی قابل دریافت است از این میان ۹۰۰ شبکه به صورت شبانه‌روزی برای تبلیغ فرهنگ غربی کار می‌کنند و ۳۵ شبکه فارسی‌زبان به صورت ۲۴ ساعته علیه نظام اسلامی فعالیت دارند ۶۸۰ شبکه موسیقی مبتذل، ۷۷ شبکه تبلیغ لوازم آرایش، ۲۳۵ شبکه ترویج بحث‌های غیر اخلاقی و ۲۰۵ شبکه تبلیغ ادیان ساختگی انجام می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: آیا این مجموعه فعالیت‌ها علیه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌توانیم بگوییم روی ملت و جوانان ما تاثیر نمی‌گذارد؟ اگر این را بگوییم خود را به بیراهه زدیم.

مقام معظم رهبری نیز بارها براین مسئله تاکید کردند که اگر این مسئله نبود ایشان بحث از تهاجم فرهنگی، شبیه‌خون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نمی‌کردند.

وی افزود: این جوانان همان اشخاصی می باشند که می‌خواهند بیایند و در نیروهای مسلح خدمت کنند و نمی‌توان گفت که از این اقدامات دشمنان تاثیر نپذیرفته‌اند لذا باید پرسید که آیا آن‌ها ویژگی‌ها و مولفه‌های برتر ساز را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بسیاری از مسائل کشور اثر آن از بیرون است اظهار داشت: حالا باید پرسید که چه باید کرد تا کسی که می‌خواهد در نیروهای مسلح خدمت کند و جوانی که از این جو آسیب دیده چگونه به آن مولفه‌های برترساز نزدیک شود.

امیر سیاری تصریح کرد: راه این مسئله همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فقط بصیرت است، بصیرت یعنی قطب‌نمای حرکت در اوضاع پیچیده و غبارآلود امروز و در میان این همه شبکه‌های ماهواره‌ای تنها این بصیرت است که سبب می‌شود مانند چراغی در تاریکی باشد تا برای عبور به مانعی برخورد نکنیم لذا ارتقای سطح بصیرت به عهده همه بوده اما محور آن عقیدتی است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: آیا دانش و مهارت عقیدتی سیاسی امروز در برابر این جنگ نرم جوابگوست ما نیز در نیروی دریایی می‌گوییم که پیشرفت‌ها باید متناسب با تهدیدات روز باشد لذا سازمان عقیدتی سیاسی نیز باید متناسب تهدید، تجهیزات متناسب با فناوری و دانش روز داشته باشد و همه باید در نیرو و سازمان خود براساس این تهدیدات، تجدید نظر کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.