روش ارسال فکس از تلفن همراه

طی سال‌های گذشته فکس بهترین و سریع‌ترین راه ارسال نامه و پیام از شهری به شهر دیگر بود که این وظیفه در سال‌های اخیر به سرویس‌های ایمیل و پیامک محول شده است اما هنوز شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که کماکان از طریق ارسال فکس فعالیت‌هایشان را پیگیری می‌کنند.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارسال فکس از تلفن همراه امکانی است که از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور فعال شده است.

همراه اول در این باره بیان کرده است که جهت ارسال فکس به مشترکینی که سرویس فکس آن‌ها فعال شده، باید از شماره فکس اختصاص یافته به مشترک استفاده شود و جهت بررسی فعال بودن سرویس، در صورت تماس با شماره فکس اختصاص یافته، برروی صفحه نمایشگر پیام «Fax call» را مشاهده کنند.

فعال‌سازی سرویس فکس به صورت حضوری و غیرحضوری است که در روش حضوری مالک یا وکیل قانونی می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی، اصل وکالت‌نامه، در صورت مراجعه وکیل قانونی) را ارائه کنند.

اما در روش غیرحضوری، مشترکین در صورتی که خدمات غیرحضوری تلفن همراه خود را فعال کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعال‌سازی سرویس فکس اقدام کنند و سپس سیستم یک شماره به فکس اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پس از فعال سازی سرویس فکس، در صورتی که گوشی مشترک، این سرویس را پشتیبانی کند، مشترک می تواند به یکی از۲ روش زیر ازسرویس فکس استفاده کند:

۱) مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای منوی فکس است، می‌توانند مستقیما فکس را ارسال یا دریافت کنند و درصورت لزوم از طریق اتصال گوشی به چاپگر، متن را روی صفحه چاپ کنند.

۲) با قرار دادن سیم‌کارت در رایانه شخصی، (با نصب برنامه GSM Modem در رایانه شخصی) فکس را ارسال و دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.