روش رسیدگی به پرونده ها در دیوان محاسبات کشور تغییر می یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحمید تیموریˈ، روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات آذربایجان شرقی گفت: ۶۰درصد پرونده ها به علت تغییر ناصواب قانون، تشکیل می شود که با رسیدگی محتوایی میزان آسیب ها و تخلف های دستگاه های اجرایی کاهش می یابد.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی ارزشمندترین سرمایه کشور هستند و حفظ شان، مقام و منزلت آنان از اولویت خاصی در دیوان محاسبات کشور برخوردار است .

تیموری اظهار کرد: در کنار موضوع نظارت که جزیی از اجرای قانون برای کمک به تحقق اهداف نظام اسلامی است با بررسی راهکارهای قانونی زمینه آسان سازی امور نیز فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه دیوان محاسبات صیانت و پاسداری از بیت المال است و این وظیفه در نظام اسلامی بر عهده تمام آحاد جامعه است، بر این اساس مدیران اجرایی نیز نقش اساسی برای تحقق موضوع دارند.

معاون حقوقی، امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: ارتقاء نقش دیوان در تصمیم سازی و تصمیم گیری و همچنین اقدام های پیشگیرانه در تعامل نزدیک با دستگاه های اجرایی با تاکید بر قانون و اخلاق حرفه ای اولویت های سند راهبردی آن برای دستیابی به اهداف و وظایف مهم نظارتی است.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: دیوان محاسبات باید به صورت فنی و حقوقی به عنوان امین مردم و مجلس بر روند اجرایی دستگاه ها نظارت کند.

ˈفرخ مسجدیˈ اخلاق محوری را در کنار قانون محوری ناظران دیوان محاسبات تاثیرگذارترین عوامل در ارتقای کارکردها و سطح کیفی تمام دستگاه ها عنوان و تاکید کرد: وجود نظم، نظارت مناسب و انضباط مالی دستگاه های اجرایی باید مورد توجه مدیران دیوان محاسبات قرار گیرد.

در این آیین با تقدیر از تلاش های ˈعلیرضا آقاگلیˈ، ˈامیر خلیلیانˈ به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات آذربایجان شرقی معرفی شد.

۷۲۲۳/۶۴۵/۵۸۷

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.