روش نوین بیدار کردن موی افراد تاس

دانشمندان فرانسوی دریافته‌اند که فولیکول‌های مو در افراد دچار کچلی در یک حالت خواب قرار می‌گیرند و اکنون به دنبال ایجاد درمانهایی برای مبارزه با آن هستند.

عکس

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان فرانسوی دریافته‌اند که فولیکول‌های مو در افراد دچار کچلی در یک حالت خواب قرار می‌گیرند و اکنون به دنبال ایجاد درمانهایی برای مبارزه با آن هستند.

شاید این تعریف بیشتر شبیه به یک توجیه برای آرام کردن کودکان بنظر برسد اما متخصصان مو دریافته‌اند که فولیکولهای مو در جمجمه افراد دچار کچلی ممکن است در یک حالت استراحت قرار گرفته و رشد نکنند که منجر به نازک شدن موها می‌شود.

این محققان اکنون مدعی کشف شیوه‌ای برای بیدار کردن مجدد این سلولها برای کمک به بازیابی یک سر پر مو در افراد دچار عارضه کچلی شده‌اند.

متاسفانه شاید نتوان با این شیوه، فرآیند کچلی را برای همیشه به تاخیر انداخت چرا که در نهایت فولیکولها توانایی خود را برای ساخت موی جدید از دست می‌دهند، اما برای آن دسته از افرادی که موهای وسط سرشان در حال نازک شدن است می‌تواند خبر خوشی باشد.

دکتر برونو برنارد، رئیس زیست‌شناسی موی شرکت اورآل که این پژوهش را انجام داه، اکنون مدعی است که شرکت وی در حال تولید درمان جدیدی برای اعمال به سر توسط شامپوها یا کرمها و کمک به رشد مجدد مو است.

به گفته برنارد، فلیکولهای مو در دو حالت ثابت فعال یا خواب و طی گذشت زمان بین این دو حالت حرکت می‌کنند.

وی افزود: برخی از فولیکولها تنها در حالت خوابیده باقیمانده و منتظر زمان مناسب برای پرورش موی تازه می‌مانند. این دسته در دوره نهفتگی مانده و در صورتیکه بتوان این دوره را کاهش داد، موی بیشتری خواهد روئید.

برنارد گفت: ما موفق به شناسایی ترکیباتی شده و در حال ساخت فرمولی هستیم که بتوان آنرا بر روی جمجمه مالیده و فلیکولها را از حالت خوابیده به حالت فعال تغییر داد.

حدود نیمی از مردان از آلوپسی آندروژنیک رنج می‌برند که رایجترین دلیل ریزش و نازکی مو در انسان است. معمولا تارهای مو برای یک دوره حدودا چهار ساله به رشد خود ادامه می‌دهد تا فولیکولها به حالت خوابیده فرو رفته و تارها بریزند. در طول این دوره، سلولهای بنیادی در پوست به آغاز فرایندهای مورد نیز برای رشد مجدد مو می‌پردازند.

این در حالیست که در افراد دچار کچلی، این فرایند متوقف شده و موی جدید رشد نمی‌کند.

دانشمندان بر این باورند که موفق به شناسایی درمانی برای این موضوع شده‌اند. آنها دو منبع سلول بنیادی کمکی را شناسایی کرده‌اند که مسؤول رشد مجدد مو بوده و یکی از آنها درنزدیکی سطح پوست و دیگری در لایه‌های عمیق‌تر قرار دارد.

مخزن پایینی سلولهای بنیادی موسوم به سلولهای CD34+ در محیط هیپوکسی قرار دارند که از میزان اکسیژن بسیار کمی برخوردار بوده و منجر به رشد سلولهای بنیادی در شرایط سالم می‌شود.

به گفته برنارد که نتایج خود را در انجمن تحقیقات موی اروپا در بارسلونا ارائه کرده، سطح اکسیژن در اطراف سلولهای بنیادی افراد دچار کچلی تغییر کرده، بدین معنی که از کارایی کمتری برخوردار بوده و موی کمتری تولید می‌کنند.

وی اظهار کرد: سلولهای بنیادی قادر به احساس سطح اکسیژن در اطراف خود هستند. ما موفق به شناسایی مولکولهایی شده‌ایم که به تقلید از تاثیر هیپوکسی در سلولهای بنیادی می‌پردازند. این بدین معنی است که می‌توانیم فولیکولهای خالی مو را در جهت رشد الیاف موی جدید سریعتر قرار دهیم.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۵ نفر   |   تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , تاسی, رشد مو, شیوه جدید بیدار کردن موی افراد کچل, مو


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.