روش های هدفمندگرم نگه داشتن خانه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

این روزها هوای پاییزی از راه رسیده است و سرمای خاصی نیز iبه همراهش برای ما آورده است. این سرما سبب شده تا بسیاری از خانواده ها iبه فکر راه هایی برای گرم نمودن خانه باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران گرم نمودن خانه ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانواده این روزها با آن ها در ارتباط می باشند ولی می توان با استفاده از چند راهکار بسیار ساده از گرمایی که وارد خانه شده است لذت برد.

*تمام پنجره ها را کاملاً ببندید و قفل کنید ولی در طول روز، وقتی که دمای خارج بیشتر از داخل است آنها را باز نمائید.توجه داشته باشید که تنظیم دمای خانه یکی از مهمترین نکات است.

*تمام منافذ پنجره ها را مسدود کنید. برای این کار می توانید از پلاستیک یا یک حوله استفاده نمائید. iبه تازگی چسب های مخصوصی نیز مخصوص درزگیری پنجره ها وارد بازار شده است که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

*درجلوی پنجره هایی که نورگیر می باشند کرکره های عمودی آویزان کنید. این کار سبب می شود هوای سرد بیرون بماند و هوای داخل خانه گرم شود. شما در ضمن می توانید منافذ پنجره های خود را با ورقه های پلاستیکی بپوشانید.

*درها را قفل کنید. اطراف چارچوب در و زیر آن را بپوشانید، برای این کار یک حوله iبه کار ببرید. استفاده از پارچه های نازک نمی تواند بسیار جلوی ورود سرما iبه خانه را بگیرد.

*از اتاق های کوچکتر استفاده کنید. iبه عنوان مثال اگر اتاق خواب شما از اتاق نشیمن کوچکتر است جای آنها را عوض کنید. شاید iبه نظر ایده بسیار عجیبی باشد اما امتحان آن خالی از لطف نمی باش.

*دراتاق هایی که از آنها استفاده نمی شود را ببندید. این کار، سد دیگری میان شما و هوای سرد بیرون ایجاد می کند و در ضمن iبه کاهش جریان هوا و در نتیجه حفظ iبهتر گرمای آن منجر می شود.

*از درستی کار هیترها مطمئن شوید. یادتان باشد هوای سرد iبه اتاق های گرم برمی گردد و بنابر این می تواند iبه آسانی جریان یابد.

*پرده ها را بکشید. پرده های سنگین مانع از خروج هوای داخل خواهند شد. فقط در هوای آفتابی پرده ها را کنار بکشید.

*بخار، میزان رطوبت را در خانه شما افزایش می دهد، زیرا هوا را متراکم تر می کند. گرم کردن هوای نمناک نیاز iبه انرژی بیشتری دارد.
بیش از حد لزوم iبه آشپزخانه نپردازید. این کار رطوبت خانه را بیشتر می کند.

*تا آنجا که امکان دارد اجازه دهید آفتاب iبه خانه شما راه یابد. بر روی دیوارهایی که در معرض تابش آفتاب قرار دارند چیزی تکیه ندهید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.