روش کم تهاجمی درمان بی‌اختیاری ادرار در بانوان

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : یک فوق‌تخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار می‌گوید با روش‌های کم تهاجمی و تازه جراحی، عارضه بی‌اختیاری ادرار در بانوان با کمترین عوارض قابل انجام است و تنها دو درصد امکان عود مجدد وجود دارد.

سیمین وحیدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از آنجایی که بی‌اختیاری ادراری یکی از شایع‌ترین مشکلات در بانوان بوده که پس از ۵۰ سالگی و زایمان‌های غیر اصولی ایجاد می‌شود که جراحی بهترین روش درمان است.

وی گفت: تاکتیک‌های جراحی مختلفی تا به امروز در دنیا استفاده شده که جراحی سوزنی به عنوان یکی از روش ها ۱۵ سال در حال انجام است.

وحیدی تصریح کرد: اما از آنجائی که ۴۰ درصد بانوان که دچار بی‌اختیاری اداری می باشند همزمان افتادگی رحم هم دارند لازم است رحم حین جراحی همزمان بالا کشیده شود و برای بالا کشیدن رحم تا امروز جراحی‌ها به صورت خلفی انجام می‌شده ولی معمولا جراحی‌های باز با درد، عوارض بسیار و خونریزی بسیار انجام می‌شد و بیمار باید چندین روز بهتر بستری و استراحت می‌کرد.

بنا به نقل از این فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار با تکنیک تازه با یک عمل سوزنی و کم تهاجمی بی‌اختیاری ادرار (از طریق شکم) و افتادگی رحم درمان می‌شود و به جای اینکه یک جراحی ۲، سه ساعته داشته باشیم با یک عمل نیم ساعته بیمار را از ریسک خونریزی نجات می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این روش در کشور تاکنون روی بیش از یک هزار بیمار در بیمارستان‌های مختلف انجام شده، افزود: با این روش جراحی تنها دو درصد احتمال بازگشت و عود بیماری وجود دارد ولی در روش‌های قدیم تا ۴۰ درصد احتمال عود بیماری وجود دارد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.