روغن پالم؛ مفید برای مقابله با سرطان!


روغن پالم (نخل) بعد از پخت سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده می‌شود و برای همین هم مورد سرزنش کارشناسان تغذیه قرار دارد. اما با این حال نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که این روغن گیاهی در درمان سرطان موثر است.


روغن پالم

محققان موسسه‌ی Davos Life Science که یکی از شرکت‌های بزرگ کشت درخت نخل در مالزی است پس از مطالعات زیاد به این نتیجه رسیده‌اند که روغن پالم برای درمان سرطان موثر عمل می‌کند.

محققان به مدت ۶ ماه به بیمارانی که از سرطان پروستات رنج می‌بردند دز بالای توکوفرول دادند. توکوفرول یکی از مولکول‌های ویتامین E محسوب می‌شود که از روغن پالم استخراج می‌شود.

نتایج پژوهش‌های سابق که در آزمایشگاه انجام شده بودند نشان می‌دهند که این ترکیب طبیعی می‌تواند قوی‌تر و مۆثرتر از یکی از داروهای استفاده شده در شیمی درمانی سرطان سینه عمل کند. به خاطر این که این ترکیب با قدرت بیشتری با وضعیت متاستاز مقابله می‌کند. متاستاز یعنی انتشار سلول‌های تومورال از هسته اصلی تومور به بافت‌های مجاور یا دورتر. معمولاً بعد از متاستاز، دیگر نمی‌شود کار زیادی برای بیمار انجام داد و اصطلاحاً گفته می‌شود که بیمار End Stage می‌باشد.

بسیاری از پژوهش‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که روغن پالم می‌تواند برای

سلامتی مضر باشد به خاطر اینکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله‌ی قلبی را افزایش دهد

اگر چه به نظر می‌رسد محققان به یافته‌شان بسیار مطمئن هستند اما برخی از متخصصان بر این عقیده‌اند که باید جانب احتیاط را رعایت کرد. بسیاری از پژوهش‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که روغن پالم می‌تواند برای سلامتی مضر باشد به خاطر اینکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله‌ی قلبی را افزایش دهد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

درباره روغن پالم بیشتر بدانیم

بهترین و بدترین روغن های خوراکی

چه روغنی بخوریم؟

نقش چربی ها در پیش گیری از سرطان

دنیای چربی‌ها: از گفته‌ها تا واقعیت

تاثیر ورزش و تغذیه در جلوگیری از سرطان سینه

پیشگیری از سرطان سینه با تغذیه‌ی مناسب

۵ توصیه غذایی برای پیشگیری از سرطان پستان


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش تغذیه و آشپزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.