روکار: سفرم به تهران، گام مثبتی از سوی ایران بود

نخست وزیر سابق و چهره مطرح حزب سوسیالیست فرانسه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران و فرانسه در بیش از ۱۱ قرن پیش نخستین تماس ها را با یکدیگر برقرار کردند و مناسبات دو کشور به ۴۰۰ سال پیش می رسد.

این سیاستمدار کهنه کار فرانسوی که برای انجام یک دیدار سه روزه از ایران، عصر امروز به سفر خود پایان می دهد، در بخش دیگری گفت: مناسبات دو کشور در برخی زمان ها دچار نشیب هایی بوده است ولی اینک امیدوارم این روابط در آینده گسترش یابد.

وی در آستانه نشست بغداد که قرار است سوم خرداد برگزار شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه ۱+۵ باید به ایجاد تفاهم و اعتماد دو سویه بپردازند.

نخست وزیر سابق فرانسه به این نکته اشاره کرد که در نشست استانبول، نشانه هایی از تفاهم دیده شده و زمینه را برای مذاکرات بغداد نشان داد و اینک این امیدواری وجود دارد که نشست بغداد میان ایران و گروه ۱+۵ به نتایج مطلوب دست یابد.

وی در عین حال به این نکته تاکید کرد که طرفین نباید مسایل گذشته را بار دیگر مطرح کنند و بیشتر باید به ایجاد تفاهم و اعتماد دو سویه بپردازند.

روکار در باره علت سفرش به تهران بیان داشت: سفر من به تهران قرار بود دهم آوریل گذشته و در پاسخ به دعوت دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه ایران صورت گیرد که به دلیل عارضه بیماری نتوانستم به ایران سفر کنم.

مترجمام**۱۵۰۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۴۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.