رونالدو انتخاب دوم سرمربی تیم ملی ایران

۱۹م دیماه ،

ممتازنیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در انتخابات بهترین بازیکن سال جهان برخلاف بیشتر رای‌دهندگان پرتغالی به لیونل مسی رای داد و یکبار دیگر از مهاجم کاتالان‌ها حمایت کرد.

تا قبل از برگزاری مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۲ که شب قبل در زوریخ سوئیس انجام گرفت، پرتغالی‌ها انتظار داشتند کریستیانو رونالدو عنوان بهترین بازیکن مرد جهان را از مسی برباید و صاحب این افتخار شود.

از سویی در این کشور تصور می‌شد در کنار مربی و کاپیتان تیم ملی، یک چهره شاخص اسطوره‌ای از تاریخ فوتبال این کشور و نماینده رسانه‌ها، همچنین مربیان پرتغالی که در سراسر جهان به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی کشوری را در اختیار دارند،‌ به سود رونالدو رای دهند.

علاوه بر این فوتبال دوستان این کشور جنوب اروپا، گمان می کردند نمایندگان ممالکی که در قاره آفریقا، زبان اصلی‌شان، پرتغالی است، رونالدو را ارجح دانسته و وی را برگزینند.

اما نتایج انتشار یافتن یافته پس از این مراسم، نشان داد که رای‌گیری چندان که پرتغالی‌ها انتظار داشتند، نبوده است.

به عنوان نمونه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رونالدو را به عنوان انتخاب دوم، برگزیده است.

براساس اعلام سایت های پرتغالی پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی این کشور معروف به «سلسائو کوچک یا اروپا» به سود مهاجم رئال رای داد.

همچنین نونو گومش، ستاره اسطوره ای پیشین این کشور، گلزن کهکشانی‌ها را برگزید.

بنتو و گومش در رده دوم نیز «لوئیس نانی» ستاره هموطن خود از تیم منچستریونایتد برگزیدند.

در حالی که انتخاب سوم سرمربی پرتغال، مسی بوده در حالی که گومش رای به نیمار برزیلی داده است.

رونالدو که در رای‌گیری فوق رقیب جدی مسی در کنار آندرس اینیستا بود، در نظرخواهی انجام گرفته از مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی جهان در کنار نمایندگان مطبوعات بین‌المللی، ۳۴ بار گزینه اول بوده است.

مطابق آنچه گزارش شد و حتی سایت ورزش این کشور گزارش کرد، مربیان پرتغالی که در تیم‌های ملی کشورهای گوناگون دنیا کار می کنند ، نظرات متفاوتی در مورد رونالدو دادند. به عنوان مثال فرناندو سانتوس که هدایت تیم ملی یونان را در اختیار دارد، پائولو دوارته که در تیم بورکینا فاسو عهدار مسئولیت است ، همچنین لوئیس نورتون دو ماتوس که در تیم گینه بیسائو کار می کند، به سود کریستیانو رونالدو رای دادند.

در حالیکه کارلوس کی‌روش ، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران ابتدا به لیونل مسی رای داده و گزینه دوم خود را رونالدو برگزیده است.

در بین کشورهای آفریقای که زبان اصلی آنها ، پرتغالی است، گزینه اول شان، بازیکن رئال نبوده است. به عنوان مثال کاپیتان تیم‌های گینه بیسائو، کیپ ورده و موزامبیک،‌ از رونالدو به عنوان گزینه دوم پس از لیونل مسی نام بردند.

رونالدو همچنین گزینه اول هیچیک از مربیان و کاپیتان‌های تیم ملی که با پرتغال در گروهB در یورو ۲۰۱۲ همگروه بودند (آلمان، هلند و دانمارک) انتخاب اول نبوده است. به عنوان مثال برت فان مارویک از تیم هلند به لیونل مسی رای داد و یواخیم لو و مورتن اولسن از تیم‌های آلمان و دانمارک در بین ۳ گزینه خود، یک رای هم برای ژاوی از بارسا قائل شدند.

کارلوس کی‌روش با انتخاب مسی، در حقیقت یک بار دیگر مهاجم آرژانتینی بارسا را بر رونالدو هموطنش،‌ ترجیح داد. وی در سال ۲۰۱۱ نیز بازیکن بارسا را برگزیده بود. انتخابی که در آن هنگام سر و صدای زیاد به پا کرد.

این رأی کی روش به مسی از آن جهت حائز اهمیت بود که سرمربی ایران در مقطعی هم در منچستریونایتد و هم تیم ملی پرتغال ، مربی کریس رونالدو بود و به خوبی از قابلیت‌های این بازیکن هموطن آگاه بود .اما با اتفاقاتی که هنگام حضور این مربی روی نیمکت رهبری پرتغال افتاد و بسیاری، اختلافات رونالدو با کروش را سبب و بانی اخراج او از پرتغال مطرحرح کردند، روی رأی کروش تأثیرگذار بود.

کارلوس کی‌روش که سال قبل با رای دادن به لیونل مسی ، جنجال فوق را در رسانه های پرتغالی به پا کرد ، به این ترتیب در سال ۲۰۱۲ نیز بازیکن آرژانتینی بارسلونا را به رونالدوی پرتغالی رئال ترجیح داد. در این ارتباط گفته شد سرمربی تیم ملی ایران رای‌اش را به مشورت با دستیارانش گذاشته که همگی نام مسی را درج کردند. سال قبل وقتی مربی ایران، چنین رایی داد ، هجمه رسانه های پرتغالی علیه او به راه افتاد. ولی کارلوس به آنان چنین پاسخی داد:« از من پرسیدند بهترین بازیکن دنیا. نپرسیده بودند بهترین بازیکن پرتغال تا بی تردید بگویم کریس رونالدو!»

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.