روند افزایش بهای نفت در بازار آسیا ادامه دارد

روند افزایش بهای نفت در بازار آسیا ادامه دارد

جام جم آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد، روند افزایش بهای نفت در بازار آسیا تحت تاثیر اقدام بانک مرکزی آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور از بحران شدید مالی و تظاهرات ضد امریکایی در منطقه خاورمیانه ادامه دارد.

این منبع خبری روز دوشنبه افزود: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات صبح روز جاری آسیا با دو سنت افزایش ،به ۹۹ دلار و ۲ سنت رسید.

همچنین قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با ۹ سنت افزایش ، بشکه ای ۱۱۶ دلار و ۷۵ سنت معامله شد .

این گزارش با بیان این که روند افزایش بهای نفت از روز پنجشنبه هفته گذشته تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال در این کشور آغاز شده است ، به نقل از یادداشت تحلیلگران موسسه کارگزاری ˈ آی جی مارکت ˈ سنگاپور ، افزود : برنامه محرک اقتصادی موسوم به ˈ کیو. ای. ۳ˈ (QE3 )، آخرین سلاح بانک مرکزی آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور از بحران محسوب می شود.

این گزارش افزود : دلیل دیگری که در افزایش بهای نفت موثر بوده است ، جریان ضد آمریکایی بوجود آمده در کشورهای عربی و مسلمان در اعتراض به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام ( ص )است .

این گزارش افزود : روز جمعه در بازار نیویورک ، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اکتبر با ۶۹ سنت افزایش به ۹۹ دلار رسید .

در همین روز و در بازار لندن نیز ، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با ۷۸ سنت افزایش بها ، بشکه ای ۱۱۶ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.